ارسال به دیگران پرینت

صدوردستور قضایی

رسیدگی به پرونده خرید و فروش نوزاد دربیمارستان های گرگان

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به صدور دستور رسیدگی ویژه به پرونده خرید و فروش نوزاد در این استان گفت که این پرونده با دقت و حساسیت زیاد در حال رسیدگی است.

رسیدگی به پرونده خرید و فروش نوزاد دربیمارستان های گرگان

به گزارش روز پنجشنبه دادگستری گلستان، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی گفت: با گزارش حراست یکی از بیمارستان های گرگان، دستور قضایی برای شناسایی و دستگیر عامل یا عاملین  این اقدام مجرمانه صادر شد و در نتیجه آن ۵ نفر دستگیر شدند که یکی از آن ها مادر نوزاد است.

سیدحسینی گفت: هیچ یک از دستگیرشدگان از کادر درمانی بیمارستان های استان نیستند و به جز مادر کودک ، بقیه دستگیر شدگان غیربومی هستند.

دادستان مرکز استان گفت: بررسی های ابتدایی نشان می دهد مادر نوزاد برای وضع حمل به بیمارستان مراجعه و بقیه اعضای باند با اقداماتی مانند جعل مدارک و دست بردن در شناسنامه و دریافت گواهی ولادت، کار نقل و انتقال نوزاد را انجام می دادند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: پرونده برای این افراد تشکیل و بررسی این موضوع که آیا این افراد پیش از این هم اقدام به خرید و فروش نوزاد می کردند یا افرادی داخل استان با آن ها همکاری داشتند در حال رسیدگی است.

علی بهرامی معاون اجتماعی انتظامی گلستان امروز در تشریح نحوه فعالیت اعضای این باند گفت: این افراد با شناسایی بانوانی که از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نبودند آن ها را به فرزندآوری تطمیع کرده و با قبول همه مخارج آنها را از زمان بارداری تا زایمان، با همکاری یکی از ماماهای شاغل در یک بیمارستان‌ گرگان، نوزادان را در بدو زایمان به خانواده‌های متقاضی فرزند می فروختند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه