ارسال به دیگران پرینت

افت ده درصدی سهام شرکت تسلا پس از توییت عجیب ایلان ماسک

ایلان ماسک با انتشار توئیتی ساده در حساب کاربری خود باعث شد تا سهام شرکتش ده درصد کاهش پیدا کند.

افت ده درصدی سهام شرکت تسلا پس از توییت عجیب ایلان ماسک

مدیر عامل شرکت تسلا در روز جمعه طی اقدامی عجیب توئیتی مبنی بر بالا بودن قیمت سهام این مجموعه منتشر کرد. وی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: " به نظر من قیمت سهام شرکت تسلا بالاتر از حد لازم است".  این امر باعث شد که قیمت سهام شرکت تسلا به فاصله زمانی کوتاهی بیش از ده درصد کاهش یابد.

اقدام عجیب ایلان ماسک حساب کاربری توئیتر خود

سال پیش ایلان ماسک توانست با ارائه درخواست‌های متعدد به وکیل خود و تلاش برای کسب اجازه انتشار اطلاعات محدود از سهام تسلا در فضای مجازی، مجوز لازم را در ماه آپریل به دست آورد. این اجازه قانونی پس از آن صادر شد که شرکت SEC از ایلان ماسک به دلیل ارائه اطلاعات کذب درباره سهام تسلا شکایت کرده بود. پس از دریافت مجوز مذکور، ایلان ماسک اظهار داشت که شرکت تسلا قرار است تا در سال ۲۰۱۹ بیش از پانصد هزار عدد خودروی Tesla Model 3 تولید خواهد کرد.

[افت ده درصدی سهام شرکت تسلا]

این در حالی بود که چنین برنامه‌ای در خط تولید تسلا وجود نداشت این امر باعث شد تا باری دیگر با شرکت SEC مشکلاتی به وجود پیش آید که همچنان تا این روز شرکت تسلا و ایلان ماسک را به پای دادگاه می‌رساند. پس از توئیت روز جمعه ایلان ماسک، منابع خبری سعی کردند تا با ایمیل زدن به وی از صحت صحبت‌های او خبردار شوند، زمانی که از وی پرسیده شد آیا این پست منتشر شده در حساب کاربری توئیتر شوخی بوده، ایلان ماسک پاسخ منفی داد. به نظر می‌آید که ایلان ماسک از شکایات متعدد شرکت SEC ترسی ندارد و همواره کاری را به انجام می‌رساند که مایل به آن است.

با این حال شواهد حاکی از آن است که آخرین اقدام ایلان ماسک به میزان لازم مفید واقع نشده و باعث افت چشمگیر سهام شرکت شده است. گفتنی است که برخی از تحلیلگران دنیای خودرو باور دارند این اقدام از سوی ایلان ماسک بدون برنامه‌ریزی نیست و وی نقشه خاصی برای ادامه فعالیت‌های شرکت دارد.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه