ارسال به دیگران پرینت

پیشنهاد راهپیمایی خودرویی برای روز قدس در تهران

یکی از پیشنهادات مطرح در این زمینه این است که حداکثر بهره‌مندی از فضای مجازی صورت بگیرد از جمله اینکه در ارتباط با اهمیت روز قدس و روشنگری در این ارتباط از فضای مجازی به خوبی استفاده شود و همچنین اینکه به عنوان مکمل راهپیمایی مجازی نیز برگزار شود.

پیشنهاد راهپیمایی خودرویی برای روز قدس در تهران

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روز جهانی قدس تعطیل ناپذیر است، گفت: هنوز درباره چگونگی برگزاری روز قدس تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش ایسنا، نصرت الله لطفی، صبح امروز در نشست هماهنگی در مورد چگونگی برگزاری راهپیمایی قدس در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در مورد چگونگی بزرگداشت روز قدس در کشور پیشنهادات مختلفی مطرح شده است و باید در مورد این پیشنهادات تصمیم گیری شود.


وی با بیان این که بزرگداشت مراسم روز جهانی قدس با پابندی کامل به مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، افزود: تا روزهای منتهی به روزقدس تصمیم قطعی در مورد چگونگی برگزاری راهپیمایی قدس در استان ها و شهرستان ها را اعلام نمی کنیم و باید ببینیم شرایط کشور در مورد موضوع کرونا چگونه است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، نمی‌توانیم نسخه واحدی را برای تمام کشور در مورد چگونگی برگزاری روز قدس داشته باشیم و باید متناسب با شرایط در هر منطقه تصمیم گیری کنیم.

لطفی در ادامه سخنان خود با بیان این که تاکنون ۱۲۰ پیشنهاد از سراسر کشور در مورد چگونگی بزرگداشت روز جهانی قدس مطرح شده است گفت: هنوز برنامه نهایی قطعی نیست و انشالله چند روز مانده به روز قدس تصمیمات نهایی را اعلام می کنیم.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، با بیان این که از سیاست های کلی نظام در این زمینه تبعیت می کنیم‌، افزود: دشمن، دشمن است و ما هرکاری بکنیم جوسازی می کنند. با توجه با شیوع ویروس کرونا در کشور هیچکس نباید وضعیت برگزاری روز قدس امسال را با راهپیمایی روز قدس در سال گذشته مقایسه کند.

لطفی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه دفاع از آرمان فلسطین و بیزاری از استکبار و رژیم آدمکش صهیونیستی تعطیل ناپذیر است، اظهار کرد: روز قدس یک مناسبت فقط برای ایران و یا جهان اسلام نیست بلکه تمام موحدان جهان و آزادی خواهان در آن شریک هستند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت روز قدس یک وظیفه دینی، ایمانی و انسانی است ادامه داد: اگر امروز مسئله شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن مسئله اول بهداشت جهانی است، توجه به قدس و حمایت از مردم فلسطین نیز با نگاه دینی-اعتقادی مسئله اول ماست.

وی با بیان اینکه در ارتباط با چگونگی بزرگداشت روز جهانی قدس در کشور با توجه به شرایط موجود پیشنهادات مختلفی مطرح شده که در آینده نهایی و قطعی می‌شود، گفت: ما باید به نحوی این روز را گرامی بداریم که به نحو مناسب بازتاب بین‌المللی داشته باشد.

لطفی با بیان اینکه جلسات در مورد چگونگی برگزاری این مراسم و انجام هماهنگی‌های لازم در ارتباط با آن از اسفند ماه شروع شده است گفت: در حال حاضر صحبت از این است که کشور از نظر شیوع ویروس کرونا به سه قسمت قرمز، سفید و زرد تقسیم بندی شود و ما می‌توانیم با این نگاه مراسم روز قدس را در شهرستان‌های مختلف برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه حضور فیزیکی مردم در این روز در شهرهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان نسخه واحدی را برای کل کشور داشته باشیم، گفت: این پیشنهاد مطرح است که در شهرهایی که از سوی ستاد ملی کرونا به عنوان وضعیت سفید اعلام می‌شود اجازه داده شود که تجمعات و فعالیت‌هایی به صورت فیزیکی انجام شود از جمله اینکه در این شهرها که در وضعیت سفید هستند بعد از پایان نماز جمعه مراسم راهپیمایی برگزار شود.

این مقام مسئول در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: برای شهرهایی مثل تهران و مراکز استان‌ها که امکان حضور فیزیکی مردم مطرح نیست دو دیدگاه مطرح است از جمله اینکه موتورسوارانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمادهای تبلیغاتی روز قدس را حمل کنند و خانواده‌ها سوار بر خودرو در مسیر راهپیمایی حضور پیدا کنند و نمادهای مربوط به گرامیداشت این روز را همراه داشته باشند.

وی همچنین گفت: یکی از پیشنهادات مطرح در این زمینه این است که حداکثر بهره‌مندی از فضای مجازی صورت بگیرد از جمله اینکه در ارتباط با اهمیت روز قدس و روشنگری در این ارتباط از فضای مجازی به خوبی استفاده شود و همچنین اینکه به عنوان مکمل راهپیمایی مجازی نیز برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از زحمات کادر پزشکی و درمانی کشور در مورد مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: کادر پزشکی در این ایام زحمات زیادی را برای کنترل این بیماری و درمان مبتلایان کشیدند و باید از آنها تشکر و قدردانی کرد.

لطفی ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نامه‌ای را به وزیر بهداشت نوشته‌ایم و درخواست کرده‌ایم که آنها با حضور نماینده خود ملاحظات مورد نظرشان را در این ارتباط بیان کنند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه