ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه تربیت مدرس: دستگاه تشخیص الکل تقلبی را ساختیم

فناوران پارک علم‌ و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از دستگاه GC MASS موفق به آنالیز مواد و محلول‌ها شدند.

دانشگاه تربیت مدرس: دستگاه تشخیص الکل تقلبی را ساختیم

فارس به نقل از دانشگاه تربیت مدرس نوشت: فناوران پارک علم‌ و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از دستگاه GC MASS موفق به آنالیز مواد و محلول‌ها شدند.

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به همکاری همه‌جانبه برای مبارزه با بیماری کرونا پارک علم و فناوری دانشگاه در زمینه‌های مختلف موردنیاز فعالیت داشته است؛ که از مهم‌ترین نگرانی این روزها برای تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده، سنجش نوع و درصد الکل مصرفی آن‌هاست و از همین رو آنالیز آن‌ها برای تشخیص الکل‌های تقلبی یا تعیین خلوص می‌تواند بسیار سودمند باشد.

براساس این گزارش ، یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه و بازوی علمی و پژوهشی با برخورداری از دستگاه‌های GC GCmass LCMass ICP IC، در حال فعالیت درخصوص آنالیز تمامی داروها، سموم، فلزات سنگین، آنیون‌ها و متابولیت‌های دارویی است.

گفتنی است ، دستگاه GC-Mass کاربرد گسترده‌ای در صنایع داروسازی، کشاورزی، پتروشیمی و غیره به‌منظور جداسازی و شناسایی ترکیبات ناشناخته با نقطه‌جوش پایین دارد.از موارد کاربرد این دستگاه می‌توان به جداسازی و شناسایی ترکیبات فرار مانند هیدروکربن‌ها، استرها، الکل‌ها و اسانس‌ها، تعیین وزن مولکولی و طیف جرمی ترکیبات و تعیین میزان خلوص مواد اشاره کرد. از موارد کاربرد این دستگاه می‌توان به جداسازی و شناسایی ترکیبات فرار مانند هیدروکربن‌ها، استرها، الکل‌ها و اسانس‌ها، تعیین وزن مولکولی و طیف جرمی ترکیبات و تعیین میزان خلوص مواد اشاره کرد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه