ارسال به دیگران پرینت

آمریکا مجوز استفاده از داروی رمدسیویر را صادر کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا را صادر کرد.

آمریکا مجوز استفاده از داروی رمدسیویر را صادر کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا بعد از ظهر روز جمعه در اطلاعیه‌ای مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا را صادر کرد. در حالی که هنوز اطلاعات محدودی در مورد ایمنی یا اثربخشی این داروی تجربی وجود دارد، اما یک کارآزمایی بالینی در اوایل این هفته تسریع در زمان بهبودی را در برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا نشان داد.

رمدسیویر یک داروی ضد ویروس تجربی تولید شده توسط شرکت بیوتکنولوژی Gilead Science است که در موارد حاد برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه پزشکی اثربخشی این دارو را گامی مهم در پیشبرد مبارزه با ویروس کرونا دانسته است.

موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده چهارشنبه اعلام کرد که داده‌های اولیه از یک کارآزمایی بالینی مستقر در ایالات متحده نشان می‌دهد که این امر می‌تواند به بیماران در بهبودی سریعتر از کروناویروس کمک کند. این تأیید تنها دو روز پس از اینکه دارو اثر مثبت واضح در یک آزمایش را نشان داد، انجام شد.

بیشتر بخوانید: دارویی که جامعه پزشکی را به درمان ویروس کرونا امیدوار کرد

آزمایش NIAID شامل ۱۰۰۰ بیمار بود که ۳۱ ٪ زمان بهبودی سریع‌تر و میزان مرگ و میر پایین‌تر را نشان می‌داد. رمدسیویر در ابتدا برای معالجه ابولا ساخته شده بود، اما تا حد زیادی ناموفق بود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که این دارو در مقابل کروناویروس مؤثر است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه