ارسال به دیگران پرینت

تصمیمات جدید برای مرغ، خرما، برنج و کرایه‌ها

مدیرکل ستاد تنظیم بازار با تشریح مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار از لزوم بررسی بیشتر وضعیت بازار خودرو و مرغ خبر داد و گفت: با مجوز ستاد تنظیم بازار، نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل مسافری تا عادی شدن شرایط کرونا با افزایش قیمت ۲۰ درصدی نوروز محاسبه می‌شود.

تصمیمات جدید برای مرغ، خرما، برنج و کرایه‌ها

مدیرکل ستاد تنظیم بازار با تشریح مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار از لزوم بررسی بیشتر وضعیت بازار خودرو و مرغ خبر داد و گفت: با مجوز ستاد تنظیم بازار، نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل مسافری تا عادی شدن شرایط کرونا با افزایش قیمت ۲۰ درصدی نوروز محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا کلامی درخصوص تصمیمات جدید ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: با توجه به اقدام موثر شرکت پشتیبانی امور دام در جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد بازار برای تأمین ذخایر و کمبود احتمالی محل نگهداری ذخایر خریداری شده در آینده، مصوب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تامین فضای ذخیره‌سازی با شرکت پشتیبانی امور دام حداکثر همکاری را داشته باشند. مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار تصریح کرد: با توجه به تغییر نرخ مولفه‌های اثرگذار بر قیمت مصوب گوشت مرغ نظیر نرخ ذرت قرار شد وزارت جهاد کشاورزی اسناد و مدارک مثبته سایر هزینه‌های مربوط به نرخ دستمزد و تغییر نرخ ارز نهاده‌های تولید و... را به سازمان حمایت برای محاسبه قیمت جدید مرغ ارسال کند.

به گفته وی، سازمان حمایت مکلف است پس از دریافت اسناد مربوطه نسبت به بازنگری قیمت گوشت مرغ اقدام و نتیجه را برای هرگونه تصمیم‌گیری به کارگروه تنظیم بازار ارائه کند.

مدیرکل دفتر تنظیم بازار کشور درخصوص تصمیمات این کمیته برای تنظیم بازار خرما نیز گفت: حداکثر قیمت فروش به مصرف‌کنندگان در کلیه مراکز عرضه خرده فروشی برای خرمای مضافتی درجه یک بسته‌بندی ۲۴ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و برای خرمای کبکاب درجه یک (مرتب و شسته شده) در بسته‌بندی مناسب به ازای هر کیلو ۱۸ هزار تومان تعیین شده است. این قیمت‌ها، نرخ قابل عرضه برای باکیفیت‌ترین خرمای مضافتی و کبکاب است و درج هرگونه قیمت یا نصب اتیکت بالاتر از این نرخ تخلف بوده و به شدت در مبادی تولیدی (انبارها و سردخانه‌ها)، بسته‌بندی و سطح خرده‌فروشی از سوی سازمان صنعت ۳۱ استان بازرسی، اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی و... اعمال قانون می‌شوند. کلامی درخصوص رصد و پایش اجرای مصوبات کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری در ایام ماه رمضان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه کلیه برنج‌های موجود در داخل کشور با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و به منظور مبارزه با احتکار، اختفا و امتناع از عرضه، قرار است برنج‌های وارداتی انبارهای داخل کشور با نظارت کامل در شبکه‌های تحت نظارت عرضه و با تخلفات گران‌فروشی برخورد شود. به گفته این مقام مسوول، قرار است همه برنج‌هایی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و تاکنون ترخیص نشده، به زودی ترخیص و طبق برنامه دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار متناسب با سرانه جمعیتی و نوع مصارف برنج هر استان و رفع نیازهای مراکز عمده مصرف و خیریه‌ها و موسساتی که از رساندن کالا توسط آنها به جامعه هدف مطمئن هستیم، توزیع شود.

وی با اشاره به درخواست مشترک استان‌ها درخصوص اصلاح سهمیه برنج طرح تنظیم بازار ماه رمضان گفت: مصوب شد در صورت اقدام موثر آنها در جذب و توزیع سهمیه‌های فعلی و تشخیص معاونت بازرگانی استان‌ها، تقاضای مجدد استان‌ها برای سهمیه جدید به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار کشور ارائه و اقدامات لازم با بررسی دفتر برنامه‌ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار انجام خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رقیه ارسالی در

      دولت نامرد فقط زورش به کشاورزان برنجکار داخلی بدبخت میرسه تابادادن یارانه به کشاورزان هند و پاکستان، کشاورزان ایرانی رو زمین گیر کنه وتولیدات داخلی برنج رانابودکند.

    • مهتاب ارسالی در

      با افزایش قیمت کرونا میرود بیشرف ها

    • محمد ارسالی در

      چرا برنج تولید ایران را صادر می کنید وبرنج هندی وپاکستانی با ارز بالا وارد می کنید

    • محمودرضا نوروزی ارسالی در

      یک هکتار زمین کشت برنج بین پانصد تا هشتصد میلیون قیمت دارد ولی با این زحمت کشاورز در هکتار ده تا سیزده میلیون سود سالانه برای کشاورز دارد چون کشاورز باید محصولش را با برنج دلار 4200تومانی بفروشد ولی یک تراکتور سی میلیونی را نزدیک دویست میلیون و یک کمباین که عید 98صدو هشتاد میلیون بود را چهارصد و پنجاه میلیون بخرد آیا می دانید یک هکتار زمین گندم دویست میلیون قیمت دارد و فقط سالی چهارمیلیون برای کشاورز درآمد دارد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه