ارسال به دیگران پرینت

دستور معاون وزیر بهداشت: جلوی فعالیت دندانپزشکی‌ها را بگیرید

مهر نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: توقف روند درمان بیماران غیر کرونایی در بیمارستان ها، پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت

دستور معاون وزیر بهداشت: جلوی فعالیت دندانپزشکی‌ها را بگیرید

مهر نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: توقف روند درمان بیماران غیر کرونایی در بیمارستان ها، پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت

قاسم جان بابایی، در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران، با اشاره به روند رو به کاهش مراجعا سرپایی، بیماران بستری و مورتالیتی کرونا در روزهای اخیر، افزود: نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم آمار کرونا در ماه‌های آتی به صفر می‌رسد، ولی با توجه به روند رو به کاهش آن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی بیماران مبتلا به کرونا و خروج از بحران برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها به شدت کاهش یافته و از طرفی توقف پیگیری درمان بیمارانی که به علت ترس از همه‌گیری کرونا از ادامه درمان و مراجعه به بیمارستان‌ها اجتناب کرده‌اند نیز پیامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت.

جان بابایی با بیان این نکته هزینه درمان کرونا بسیار بالاتر از بیماران معمولی است، افزود: در ادامه مسیر بحران کرونا باید پرداختی کارکنان و سایر هزینه‌های مراکز ریفرالی که به عنوان مرکز خدمت دهنده کرونا دانشگاه‌ها تعیین می‌شوند به‌طور ویژه دیده شوند.

وی گفت: طبق تجربیات این بحران، نحوه مدیریت بیماری کرونا در کاهش مرگ و میر آن نقش بسزایی دارد. از این رو تیم‌های مدیریتی و درمانی قوی در بیمارستان‌ها بر میزان موفقیت در این بحران و نجات جان مردم بسیار موثرند.

معاون وزیر بهداشت، با تأکید بر ثبت مستندات این بحران، افزود: من از معاونان درمان دانشگاه‌ها می‌خواهم هم در ثبت علمی و درس آموخته‌های کووید ۱۹ که در حقیقت مانور بزرگ بحران در کشور است و هم در ثبت تصاویر فداکاری‌های تیم درمان بیمارستان‌ها که تداعی‌کننده دوران جنگ است برای نسل‌های آینده و کمک به بحران‌های مشابه، تمام تلاش خود را انجام دهند.

جان بابایی بر جلوگیری از فعالیت مطب‌های دندانپزشکی و اعمال جراحی زیبایی تأکید کرد و گفت: ضروری است دانشگاه‌ها تنها برای اعمال اورژانسی دندانپزشکی چند مرکز را تعیین و از فعالیت تمامی مطب‌های دندانپزشکی به شدت جلوگیری کنند چرا که اقدامات دندانپزشکی انتشار ویروس کرونا را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی فوری درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ویژه برای درمان بیماران روماتیسمی، دیابتی، سرطانی و… نیازی جدی و کمک به بیمارانی است که به دلیل بحران کرونا درمان آنها متوقف شده بود.

جان بابایی در ادامه از ابلاغ آئین‌نامه کلینیک مجازی در روزهای آتی خبر داد و آن را اتفاقی خوب خواند که پس از سال‌ها تلاش با همراهی ستاد ملی کرونا به ثمر نشست و می‌تواند از بار مراجعات غیرضروری به بیمارستان‌ها بکاهد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به‌ضرورت پیگیری ویژه دارو و خدمات درمانگاهی بیماران خاص در شرایط فعلی، گفت: از اول خرداد ۹۹ داروی بیماران خاص صرفاً از طریق حواله الکترونیک انجام می‌شود.

جان بابایی در پایان بر مدیریت جدی نحوه مصرف تجهیزات حفاظت فردی در بخش‌های غیر کرونا در بیمارستان‌ها و رعایت پروتکل‌های ابلاغی تأکید کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه