ارسال به دیگران پرینت

ایران برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تلاش می کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: همه تلاش ایران این است دولت فراگیری در افغانستان تشکیل شود که به صلح و ثبات در افغانستان کمک کند.

ایران برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تلاش می کند

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه ۱ ثور/ اردیبهشت) در نشست خبری با رسانه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: همه تلاش ایران این است دولت فراگیری در افغانستان تشکیل شود که به صلح و ثبات در افغانستان کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص مسائل افغانستان اظهار داشت: ایران به عنوان کشور همسایه مایل است افغانستان امن، آرام و باثبات در کنار مرزهای شرقی ما باشد.

موسوی بیان داشت: متاسفانه اختلافات سیاسی در افغانستان بعد از انتخابات در این کشور، ایران را بر آن داشته به عنوان کشور دوست همیشگی افغانستان، اقدامات خود را شروع کند. تماس‌هایی ظریف با مقامات افغانستان داشت و دستیار وزیر خارجه در امور افغانستان چند سفر به افغانستان داشت و با مقامات بلندپایه افغانستان و شخصیت‌های آن کشور دیدار کرده و می‌کند.

وی افزود: همه تلاش ایران این است دولت فراگیری تشکیل شود که به صلح و ثبات در افغانستان کمک کند و این گام اساسی برای داشتن یک افغانستان امن و آرام در کنار مرزهای ماست و همواره همسایگان در اولویت ما بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: تلاش‌های ایران مستقل است که در چارچوب منافع دولت و ملت افغانستان است و به عنوان کشور همسایه وظیفه خود می‌دانیم در این شرایط اگر کاری از دستمان برمی‌آید برای بازگشت آرامش به آن کشور انجام دهیم. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بهزاد ارسالی در

      مسایل داخلی افغانستان بشما چه ربطی داره ؟ واقعا که امریکا هر چی میگه درسته

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه