ارسال به دیگران پرینت

خوددرمانی با موسیقی: چگونه با موسیقی تنش‌های جسم و ذهنمان را مدیریت کنیم؟

ما در زندگی روزمره بیش از حد به موسیقی گوش می دهیم که به اختیار ما پخش نمی شود اگر می‌خواهید موسیقی درمانی کنید، لازم است که به موسیقی با ذهن متمرکز و به صورت آگاهانه گوش فرا داده شود.

خوددرمانی با موسیقی: چگونه با موسیقی تنش‌های جسم و ذهنمان را مدیریت کنیم؟

موسیقی از پس هزاره‌ها، همچنان جزیی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ماست و مردم زیادی در سراسر جهان روزانه به موسیقی گوش می‌دهند؛ اما چگونه می‌شود از موسیقی برای تغییر حال بد به حال خوب استفاده کرد؟

نتایجی که به تازگی از تحقیقات آکادمی صدادرمانی بریتانیا منتشر شده به راستی شگفت انگیز است. تحقیقات این آکادمی که به موضوع "گوش دادن به موسیقی با اهداف درمانی" پرداخته و روی ۷ هزار و ۵۸۱ نفر از سراسر جهان انجام شده، ثابت می‌کند که موسیقی با تاثیرگذاری بر سیستم عصبی بدن، باعث بهبودی وضعیت سلامت ما می‌شود. این مطالعات همچنین نشان می دهد که چه نوع موسیقی‌هایی باعث برانگیختن پاسخ‌های عصبی مثبت می‌شود و چه مدت باید به یک قطعه موسیقی گوش داد تا بتوان پاسخ‌های عصبی مثبت را فعال کرد.

نتایج این پروژه علمی به روشنی اثبات می کند که گوش دادن به موسیقی همچون نواختن آن برای حفظ سلامتی و اینکه روحیه خوبی داشته باشیم، بسیار ضروری است.

تاثیرات روانشناسانه‌ی موسیقی می‌تواند خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، قدرتمند و گسترده باشد. موسیقی درمانی، مداخله‌ی درمانی است که گاهی برای بهبود سلامت روحی، کمک به بیمار در غلبه بر استرس و افزایش سلامت عمومی به کار می‌رود. حتی این نظر وجود دارد که ذائقه‌ی موسیقایی شما می‌تواند ارائه دهنده‌ی نگرشی در مورد جنبه‌های گوناگون شخصیتی شما باشد.

موسیقی با ما چه می‌کند

در ادامه با برخی تاثیرات موسیقی بر جسم و ذهن و روان که مبتنی بر مطالعات و یافته های علمی است آشنا می شوید و نیز نکته‌هایی برای خوددرمانی با موسیقی:

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه