ارسال به دیگران پرینت

با وام یک میلیونی ربوی، نه اینکه دنیای مردم آباد شود بلکه آخرتشان هم به باد می‌رود

مولوی ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان با انتقاد از اظهارات اخیر روحانی درباره بحران کرونا گفت: اعلام وضعیت سفید، سیاست پنهان کاری و بازی با جان مردم است.

با وام یک میلیونی ربوی، نه اینکه دنیای مردم آباد شود بلکه آخرتشان هم به باد می‌رود

مولوی ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان با انتقاد از اظهارات اخیر روحانی  درباره بحران کرونا گفت: اعلام وضعیت سفید، سیاست پنهان کاری و بازی با جان مردم است.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه سراوان در سیستان و بلوچستان بیان کرد: درحالیکه به گفته مسئولان بهداشت، موارد مثبت شیوع ویروس کرونا در کشور رو به افزایش و نیازمند به اقدامات کنترلی بیشتر است ، بازگشایی بازار توسط دولت و اعلام رئیس جمهور مبنی بر وضعیت سفید در استان‌های جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان؛ سیاست پنهان کاری و بازی با جان مردم است.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان بهداشتی و متخصصان بر اینکه وضعیت همچنان قرمز است و اعلام وضعیت سفید در سیستان و بلوچستان که در حالت عادی هم برای تامین امکانات اولیه پزشکی دارای مشکلات و مناطق آن نیازمند لوازم اولیه بهداشتی است، سلامت مردم را با خطر جدی مواجه می‌‌کند.

مولوی ساداتی ادامه داد: شعار رونق اقتصادی دولت کافی است و در این مدت بحرانی "سلامت مردم" در اولویت قرار گیرد که درفکر جان مردم باشد و از تصمیماتی که سلامتی مردم را هدف قرار می دهد باید پرهیز کرد ، اگر چه در ابتدای امر نیز سهل انگاری صورت گرفت و مسئولیت ورود کرونا به کشور با دادن مجوز پرواز هوایی از چین و نقل و انتقال مسافر بوده است و اکنون نیز قرار دادان برخی استانها از جمله سیستان و بلوچستان به وضعیت سفید که خطر شیوع و انتشار ویروس کرونا و مشکلات بیشتر می شود باعث تاسف است.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت گفت: چرخش اقتصادی نباید به قیمت جان مردم باشد؛ دولتها در چنین شرایط بحرانی ضمن اینکه تمام امکانات و تدابیر لازم را تا خاتمه کرونا روی کار آورده‌اند و مردم خود را با کمکهای مناسب معیشتی به ماندن درخانه و تعطیلی کسب و کار ملزم کرده‌اند.

مولوی ساداتی ادامه داد: کمک رییس جمهور در این شرایط سخت برای مردم دردمند وام ناچیز یک میلیون آن هم با بهره ۱۲ درصد است که دنیای مردم آباد نمی‌شود بلکه آخرت آنان هم برباد می شود از آنجا که " ربا " به نص قرآن حرام قطعی و مورد نفرین خداوند و رسول اوست ، کسی که عالم باشد و اهل علم باشد چگونه نص صریح قران را زیرپا می گذارد که اعلان جنگ با خدا و رسولش و مورد نفرین او قرار گیرد.

امام جمعه سراوان در پایان افزود: وام یک میلیون تومان ربوی که دردی از دردهای روز افزون مردم را هم دوا نمی‌کند توهین به ملت و نظام جمهوری اسلامی است ، در حالیکه دولت بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی وام برداشت کرده است.در دولت اسلامی افراد فقیر و نیازمند مستحق برخورداری از حقوق و سهم عادلانه از بیت المال مسلمین هستند؛ مسکن و سرپناه، امنیت و آرامش، تغذیه مناسب و بهداشت و سلامتی از ضروریات اولیه هر فرد است.

چنین سخنان از شخصیتی شنیده و اجرایی می‌شود که قبل از اینکه ریاست جمهور باشند ، عالم مذهبی و حجت‌الاسلام است. او مردم را به شیوه‌ای دعوت می‌کند که بدترین راهکار است ، ربا از سنگین ترین گناهانی است که شدید ترین و سخت ترین وعیدها در قرآن وسنت علیه آن آمده است و به مثابه برخاستن به جنگ الله و رسول وی است و علماء اسلام از شیعه و سنی به حرام قطعی آن اتفاق نظر دارند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم

    • ناشناس ارسالی در

      ایول دمت گرم مرد !مردونه و باعیرت حرف دل مردم را زدی.

    • ناشناس ارسالی در

      آفرین به این شجاعت

    • ناشناس ارسالی در

      خدا حفظتون کنه

    • یک خدمتگزار ارسالی در

      سخنان ایشان واقعا بجا و شایسته است مشکلات مردم با این وضعیت بد اقتصادی انقدر زیاداست که همین یک میلیون را گره گشای مشکلات خود میدانند .جدای از اینکه میدانند ۱۲درصد سود رباست .

    • ناشناس ارسالی در

      احسن برتو آقا نظرت خوب است

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا عالی بود.

    • ناشناس ارسالی در

      ایول

    • شهنواز ارسالی در

      احسنت مولانا حرف دل ملت را زدی

    • حجت ارسالی در

      کاملا درست بود ....ولی تعجب در این است که چرا علمای دیگر حرفی ندارند

    • ناشناس ارسالی در

      کاملا درسته سخنان بجا و شایسته ای بود کاش جناب رییس جمهور قبل از تصمیمات این چنینی اندکی تفکر کنند!!

    • ناشناس ارسالی در

      ما دم از مسلمانی زدیم اما این مسلمانی اسلام نیست اسلام رحم کردن به هم ن از روی همدیگه رد شدن بخاطر منافع خودمون.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه