ارسال به دیگران پرینت

هشدار ترامپ نسبت به تلفات سنگین کرونا در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه ۱۶ فروردین در کنفرانس خبری خود تاکید کرد در دو هفته‌ آینده تعداد زیادی به دلیل ویروس کرونا، کووید ۱۹، در ایالات‌متحده جان خود را از دست خواهند داد.

هشدار ترامپ نسبت به تلفات سنگین کرونا در آمریکا

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه ۱۶ فروردین در کنفرانس خبری خود تاکید کرد در دو هفته‌ آینده تعداد زیادی به دلیل ویروس کرونا، کووید ۱۹، در ایالات‌متحده جان خود را از دست خواهند داد. دونالد ترامپ در آغاز کنفرانس خبری خود هشدار داد: متاسفانه شمار زیادی تلفات خواهیم داشت. او گفت که دو هفته آینده، برای آمریکا مرگبار خواهد بود. دونالد ترامپ اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا را با شرایط جنگی مقایسه کرد و گفت چنین اقداماتی در تاریخ کشور کم‌سابقه بوده است. وی گفت: «شما فقط در جنگ شمار قربانیان را این چنین می‌بینید.» رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد که دولت تلاش‌های خود را بر مناطقی که شدیدا درگیر شیوع ویروس کرونا هستند، متمرکز خواهد کرد. دبرا بریکس، از اعضای گروه هماهنگی مقابله با کرونا در کاخ سفید نیز در این کنفرانس خبری گفت: «احتمالا اوج شیوع کرونا ۶ یا ۷ روز آینده خواهد بود.

بنابراین دو هفته آینده بسیار مهم هستند.» دبرا بریکس در ادامه افزود: «سه منطقه هم اکنون با اوج شیوع ویروس کرونا مواجه هستند و آنها مناطق اطراف مترو در شهرهای نیویورک، دیترویت و نیواورلئان هستند که به لحاظ جمعیت دارای تراکم هستند.» مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز گفت: ما در وهله اول تلاش خواهیم کرد به مناطقی که درگیر شیوع کرونا هستند کمک کنیم. در مرحله دوم باید مانع آن شد که سرعت شیوع کرونا در سایر نقاط افزایش یابد. افزون بر این رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت هزار نیروی کادر درمانی ارتش را به نیویورک اعزام خواهد کرد تا به تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا در این شهر کمک کنند. نیویورک طی هفته‌های اخیر یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا بوده و بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در بین ایالت‌های آمریکا دارد. دونالد ترامپ در بخش دیگری به موضوع کمبود دستگاه‌های کمک تنفسی اشاره کرد و گفت، نمی‌توان درخواست همه فرمانداران را برآورده کرد. وی در ادامه با اشاره به درخواست یکی از فرمانداران گفت که وی در خواست ۴۰ هزار دستگاه تنفسی کرده است که تهیه چنین رقمی از دستگاه‌های کمک تنفسی غیر‌واقع‌بینانه است. دونالد ترامپ همچنین گفت برخی از ایالت‌ها بیش از نیاز خود دستگاه کمک تنفسی دارند. رئیس‌جمهوری آمریکا از مردم خواست به مقررات اعلام شده برای مقابله با ویروس کرونا توجه کنند. دونالد ترامپ در ادامه گفت که وزارت خارجه آمریکا توانسته است ۴۰ هزار آمریکایی را در شرایط کنونی به کشور بازگرداند. تا عصر روز شنبه شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسید. تعداد قربانیان این ویروس نیز هشت هزار و ۱۶۲ نفر اعلام شده است. در همین حال، اندرو کومو، فرماندار نیویورک نیز شنبه گفت، تنها در ۲۴ ساعت، ۶۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند. وی تصریح کرد، اوج شیوع این بیماری در این ایالت در روزهای آینده خواهد بود. اندرو کومو در یک کنفرانس خبری شمار قربانیان در این ایالت را ۳ هزار و ۵۶۳ نفر اعلام کرد و گفت وضعیت شیوع کرونا در لانگ آیلند و شرق شهر نیویورک نگران‌کننده است. فرماندار نیویورک تصریح کرد: ما هنوز به نقطه اوج شیوع نرسیده‌ایم ولی داریم به آن نزدیک می‌شویم. در حال بررسی ارزیابی هستیم و احتمالا اوج شیوع آن در هفت روز آینده خواهد بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه