ارسال به دیگران پرینت

ناسا نخستین تصاویر هواپیمای تمام الکتریکی خود را منتشر کرد

ناسا اخیرا نخستین سری از تصاویر هواپیمای تمام الکتریکی خود موسوم به "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" (X-۵۷ Maxwell) را منتشر کرد.

ناسا نخستین تصاویر هواپیمای تمام الکتریکی خود را منتشر کرد

ناسا اخیرا نخستین سری از تصاویر هواپیمای تمام الکتریکی خود موسوم به "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" (X-۵۷ Maxwell) را منتشر کرد.

 اولین تصاویر نشان می دهد که هواپیمای جدید تمام الکتریکی"ایکس- ۵۷ مکس‌ول" ساکت تر و تا ۵۰۰ درصد کارآمدتر از هواپیماهای معمولی است.
"ایکس- ۵۷ مکس‌ول" یک هواپیمای سبک معمولی چهار نفره است و همانند هواپیما چهارنفره  Tecnam P۲۰۰۶T است که فقط در ان ۱۲ موتور الکتریکی جایگزین موتورهای پیستونی شده است.

 

به گفته ناسا بال های سبک "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" سبب افزایش سرعت آن خواهند شد. "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" برای تأمین انرژی از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده میکند. "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" هیچگونه گازهای گلخانه ای در هنگام پرواز تولید نمیکند و صدای بسیار کمی نیز دارد.

این هواپیمای تمام ‌الکتریکی، تنها یکی از وسایل نقلیه‌ای است که به پژوهشگران ناسا کمک می‌کند تا سیستم‌های الکتریکی را برای استفاده در هواپیما مورد آزمایش قرار دهند و استانداردهای لازم برای حمل و نقل هوایی را تنظیم کنند.

نام این هواپیما از نام یک فیزیکدان اسکاتلندی که پیشگام الکترومغناطیس است، گرفته شده است.

ناسا گفت: "جیمز کلرک ماکسول" ، فیزیکدان اسکاتلندی قرن ۱۹ ، پیشگام تئوری الکترومغناطیس بود.

طبق گفته ناسا ، این هواپیما یک هواپیمای کوچک و آزمایشی کوچک است که از برق استفاده می کند. این فن آوری تمام الکتریکی تجربه پروازی تمیزتر ، ساکت تر و پایدارتر به ارمغان خواهد آورد.

هواپیما مذکور بخشی از پروژه ایکس- پلین ناسا است.پروژه ایکس- پلین می‌تواند به ناسا کمک کند تا با چالش‌های فنی بسیاری رو به رو شود که در حمل و نقل هوایی موثر هستند. این چالش‌ها، افزایش کارایی وسیله نقلیه و کاهش سر و صدای آن را شامل می‌شوند تا مزاحمت برای ساکنان زمین را کاهش دهند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه