ارسال به دیگران پرینت

روحانی: پیک بیماری کرونا بعد از تعطیلات مشخص می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه پیک بیماری کرونا بعد از تعطیلات مشخص می‌شود، گفت: ما باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که دستگاه درمان ما بتواند آنها را درمان کند و به‌تدریج از این مسئله عبور کنیم.

روحانی: پیک بیماری کرونا بعد از تعطیلات مشخص می‌شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز (یکشنبه، 10 فروردین 99) هیئت دولت با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده برای مقابله با کرونا، گفت: پرسیدیم که ما کجای داستان هستیم در ماجرای کرونا، در ایران آیا ما از نقطه اوج و پیک عبور کرده‌ایم، در نقطه‌ای هستیم که به‌سمت شرایط بهتر داریم حرکت می‌کنیم، پاسخ دوستانی که صحبت کردند این بود که در بعضی از استان‌ها، از پیک عبور کرده‌ایم و در شیب پایین قرار گرفتیم، اما در بعضی استان‌ها هنوز نمی‌توانیم با اطمینان صحبت کنیم.

وی افزود: برخی از آنها هم می‌گفتند باید منتظر پایان تعطیلات عید نوروز باشیم و بعد قضاوت کنیم که ما در چه وضعیتی هستیم، اما یک نکته بسیار مهمی بود که می‌خواهم خدمت مردم عزیز کشور عرض کنم این است که، ماجرای کرونا این نیست که ما یک هفته و یا 10 روز دیگر به زمانی برسیم که ویروس کرونایی در عالم و یا ایران نباشد، این ویروسی است که آمده و وارد جامعه شده و هست، البته ممکن است، یک سال و یا دو سال دیگر باشد، اما باید شرایط جامعه را برای نوعی مواجهه شدن با این ویروسی که، به هر حال شرایطش ضعیف می‌شود و اکثریت جامعه ما قدرتمند می‌شوند و بدن‌ها در برابر این ویروس توانمند می‌شود، قابل تحمل کنیم.

بیشتر بخوانید

تقدیر لاریجانی از سپاه پاسداران برای بسیج امکانات در جهت مقابله با ویروس کرونا

سردار سلامی: همه ظرفیت‌ سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا در صحنه است/ هیچ بیمار رهاشده‌ای در کشور نداریم

رئیس‌جمهور: از همه صاحب‌نظران و کارشناسان می‌خواهیم به ما کمک کنند/ تلاش همه‌جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضدکرونا باید انجام گیرد

رئیس‌جمهور ادامه داد: مثالی که یکی از پزشکان دیروز می‌زد این بود که می‌گفت این هم مثل یک آنفلوآنزاست که به هر حال هست، اوج‌ می‌گیرد، تمام می‌شود و دوباره می‌آید، بنابراین ما باید خودمان را برای زندگی با چنین ویروسی تا زمانی که معالجه و یا واکسن قطعی برای آن پیدا شود، آماده کنیم. البته هیچ‌کدام اینها هنوز نشده، بنابراین تلاش‌ها باید این باشد نگذاریم در یک شهر و یا استان، یک‌مرتبه، اوج و یا پیک پیشِ‌روی ما قرار گیرد که دستگاه درمان ما را با اضطراب و مشکل مواجه کند.

وی تصریح کرد: ما باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که دستگاه درمان ما بتواند آنها را درمان کند و به‌تدریج از این مسئله عبور کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود... .

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه