ارسال به دیگران پرینت

۳۸۰ هزار برگ جریمه در استان کرمانشاه صادر شده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، از صدور ۳۸۰ هزار برگ جریمه در چهار ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

۳۸۰ هزار برگ جریمه در استان کرمانشاه صادر شده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، از صدور ۳۸۰ هزار برگ جریمه در چهار ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

 سرهنگ «فضل الله شیری» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد برگ جریمه که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته برای ۴۱۱ هزار و ۱۲۳ فقره تخلف صادر شده است.

وی میزان جریمه صادره برای خودروهای متخلف را نیز ۴۱ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۱ درصدی همراه بوده است.

سرهنگ شیری تصریح کرد: در چهار ماه سپری شده از سال جاری پنج هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو و سه هزار و ۳۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شد که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ و ۱۰ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه همچنین از صدور ۳۳ هزار و ۶۰۸ برگ جریمه برای موتورسیکلت های متخلف خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به سال قبل هشت درصد رشد نشان می دهد.

صدور بیش از ۱۵ هزار جلد گواهینامه جدید

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۵ هزار و ۳۸ جلد گواهینامه، شامل گواهینامه های جدید، تعویضی و المثنی در استان صادر شده است.

سرهنگ شیری افزود: از مجموع گواهینامه های صادره، ۱۰ هزار و ۱۰۷ جلد آن جدید و چهار هزار و ۹۳۱ فقره نیز مربوط به تعویضی و المثنی است.

این مقام انتظامی ادامه داد: از ابتدای خرداد سال جاری نیز در تمامی شهرهای استان امکان صدور گواهینامه جدید و یا تعویض و المثنی فراهم شده است.

وی همچنین از انجام تعویض پلاک برای برای ۲۹ هزار و ۳۷۰ دستگاه وسیله نقلیه و صدور پلاک جدید برای ۲۱ هزار و ۳۴۶ وسیله نقلیه دیگر خبر داد.

آزادی مشروط خودروهای با خلافی بالا

رئیس پلیس راهور کرمانشاه در ادامه از آزادی مشروط خودروهای توقیفی که بیش از ۱۰ میلیون ریال خلافی دارند، خبر داد و گفت: صاحبان این وسایل نقلیه می توانند با در دست داشتن اصل سند مالکیت و دیگر مدارک لازم نظیر شناسنامه و کارت ملی به پلیس راهور استان با شهرستان های خود مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به این افراد ۲ ماه پس از آزادی خودرویشان فرصت داده می شود که جریمه خود را پرداخت کنند و در صورت امتناع از این کار دوباره خودروی آن ها توقیف و این بار تا زمانی که خلافی را پرداخت نکنند خودرو به آن ها تحویل نمی شود.

سرهنگ شیری همچنین از شهروندانی که نسبت به جریمه صادر شده برای آن ها معترض هستند خواست تا به اداره اجرائیات پلیس راهور مراجعه و نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

کشته شدن ۳۴ نفر در تصادفات درون شهری

وی در ادامه به سوانح رانندگی درون شهری اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل که ۴۰ نفر بودند کاهش داشته است.

سرهنگ شیری تصریح کرد: در چهار ماه سپری شده از امسال یک هزار و ۸۰۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی درون شهری مصدوم شدند که با توجه به زخمی شدن یک هزار و ۹۰۲ نفر در سوانح رانندگی سال قبل با کاهش روبرو بوده ایم.

این مقام انتظامی همچنین از وقوع ۶ هزار و ۹۸۷ فقره تصادف جرحی، فوتی و خسارتی در چهارماهه امسال خبر داد و گفت: این درحالیست که سال قبل یک هزار و ۹۳۹ فقره تصادف درون شهری رخ داده بود.

عدم توجه به جلو علت بیشتر تصادفات درون شهری

وی در ادامه عدم توجه به جلو با ۴۰۸ فقره را عامل بیشتر تصادفات درون شهری عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن حق تقدم و رعایت فاصله طولی با ۲۵۴ و ۱۴۹ فقره در رده های دوم و سوم علل وقوع سوانح رانندگی قرار دارند.

سرهنگ شیری، همچنین بیشترین ساعت وقوع سوانح رانندگی را ۱۶ تا ۱۸ با ۲۱۲ فقره عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، گفت: بیشترین سوانح رانندگی درون شهری نیز مربوط به برخورد خودروی سواری، وانت، موتورسیکلت و کامیون با عبران پیاده بوده است.

توقیف ۲۰۷ خودرو به جرم دور دورهای تخلف آمیز

وی در بخش دیگری از سخنانش از توقیف ۲۰۷ دستگاه خودرو به جرم دور دورهای عموما شبانه و تخلف آمیز در استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

سرهنگ شیری، ضبط ۶۱ جلد گواهینامه دارای نمره منفی و ۴۸ جلد گواهینامه به خاطر مثبت شدن تست اعتیاد صاحبان آن ها خبر داد و گفت: ضبط این گواهینامه ها به ترتیب نسبت به سال قبل ۳۷ درصد و ۱۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه تاکید کرد: افرادی که به خاطر مثبت اعلام شدن تست اعتیاد آن ها گواهینامه اشان ضبط شده تا ۶ ماه حق رانندگی ندارند و پس از این مدت نیز دوباره از آن ها تست اعتیاد به عمل آمده و در صورت منفی اعلام شده نتیجه، به آن ها حق رانندگی داده می شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۴۹ مرکز آموزش رانندگی در سطح استان وجود دارد که یک مرکز مخصوص صدور گواهینامه پایه یک، پنج مرکز مخصوص گواهینامه پایه ۲ و ۴۳ مرکز نیز مخصوص صدور گواهینامه پایه سه است.

سرهنگ شیری در پایان گفت: ۶۲ درصد متقاضیان صدور گواهینامه مرد و ۳۸ درصد نیز زن هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه