ارسال به دیگران پرینت

کنیسه ها یکی از عوامل اصلی انتشار کرونا در اسرائیل

طبق گزارش یک گروه وابسته با وزارت بهداشت اسرائیل یک چهارم موارد ابتلا به "ویروس "کرونا در اسرائیل از کنیسه‌ها و مراکز تجمع یهودیان افراطی نشات گرفته است.

کنیسه ها یکی از عوامل اصلی انتشار کرونا در اسرائیل

به گزارش امروز (چهارشنبه) روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست"، آمار منتشر شده توسط یک گروه مشاوره وزارت بهداشت رژیم اشغالگر نشان می دهد که یک چهارم افراد مبتلا به کرونا در تماس با دیگر افراد ناقل این ویروس در کنیسه ها تماس داشته اند.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، طبق آمار جدید کنیسه ها با اختصاص آمار ۲۴ درصد، شایع ترین مکان ابتلا به بیماری "کووید-۱۹ " در اسرائیل هستند و ۵ درصد دیگر نیز در مدارس مذهبی متعلق به یهودیان افراطی به کرونا مبتلا شده اند.

براساس این گزارش، هتل ها و رستوران ها پس از کنیسه ها بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در سرزمینهای اشغالی فلسطین ثبت کرده اند که هتل ها با ۱۵ درصد و رستوران ها با ۱۲ درصد از جمله آلوده ترین مکان ها در این سرزمینها حساب می شوند.

طبق گزارش گروه وابسته به وزارت بهداشت اسرائیل، صندوق های انتخاباتی که ۱۲ اسفند (۲ مارس) پذیرای انتخابات پارلمانی این رژیم بودند، همراه با چند مکان عمومی دیگر هر کدام سهم ۱ درصدی در انتشار ویروس داشته اند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، "ییتسخاک یوسف" و "دیوید لاو" خاخام های ارشد اسرائیل نسبت به هشدار به مردم برای عدم حضور در کنیسه ها خودداری کردند و این یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در این مکانها بود.

طبق گزارش دیشب وزارت بهداشت اسرائیلی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به هزار و ۹۳۰ نفر رسیده که از این تعداد ۳ تن جان باخته و حال ۳۴ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه