ارسال به دیگران پرینت

ورود خودروهای غیربومی به ملایر ممنوع شد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر گفت: از امروز /پنجشنبه/ تردد خودروها و وسایط نقلیه‌ از استان‌های غیربومی آلوده به بیماری کرونا به داخل شهر ملایر ممنوع است.

ورود خودروهای غیربومی به ملایر ممنوع شد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر گفت: از امروز /پنجشنبه/ تردد خودروها و وسایط نقلیه‌ از استان‌های غیربومی آلوده به بیماری کرونا به داخل شهر ملایر ممنوع است.

سعید کتابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تصمیم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در شهرستان گرفته شد.

وی افزود: غیر از خودروهای با پلاک استان همدان، ورود سایر خودروها از دیگر شهرها و استان‌های کشور به این شهرستان ممنوع است و از سمت کمربندی‌ها به بیرون از شهر هدایت می‌شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در صورت ورود این خودروها از سه ورودی همدان به ملایر، بروجرد به ملایر و اراک به ملایر، توسط اکیپ‌های ایست و بازرسی به سمت خروجی هدایت خواهند شد.

کتابی با بیان اینکه پلیس راهور نیز در این زمینه با متخلفان برخورد می‌کند بیان کرد: اکیپ‌های ایست و بازرسی در میدان استقلال، تعاون و انقلاب از ورود این گونه خودروها به داخل شهر جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین مراسم زیارت اهل قبور پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اسفند و به دنبال آن در پایان سال ۲۹ اسفند در گلزار بهشت هاجر و دیگر آرامستان‌های شهرستان ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور از ورود افراد به آرامستان‌ها جلوگیری می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: در مبادی ورودی ملایر از سمت اراک و قم نیز اکیپ کنترل و نظارت بر بیماری کرونا واقع در میدان استقلال به صورت شبانه روزی مستقر است و با تب‌سنج از افرادی که وارد شهر می‌شوند، تست می‌گیرند.

کتابی از شهروندان درخواست کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا حتما در منزل بمانند و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند.

وی گفت: هم اکنون که در پیک شیوع بیماری کرونا هستیم، مردم حتما از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و بدون جهت در خیابان‌ها و بازار تردد نکنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: همچنین برگزاری هرگونه بازارچه‌های محلی، جمعه بازار و روز بازار در سطح شهر و روستاهای ملایر ممنوع است و در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.

کتابی اظهار داشت: امسال ستاد اسکان در شهرستان فعال نیست و تمامی هتل‌ها، خانه‌مسافرها و مهمان‌پذیرهای ملایر تعطیل و حق پذیرش مسافر ندارند.

وی با بیان اینکه نوروز امسال از پذیرش مسافر و گردشگر به این شهرستان معذور هستیم گفت: به تمامی فعالان حوزه گردشگری نیز ابلاغ شده تا از پذیرش مسافر خودداری کنند.

کتابی یادآور شد: تمامی نظارت‌ها و بازدیدها از سطح شهر توسط اکیپ‌های مربوطه مداوم انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم از شیوع این بیماری جلوگیری و بر آن غلبه کنیم.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر چهارشنبه ۲۱ اسفند، به ۹ هزار نفر و فوت ناشی از آن به ۳۵۴ نفر رسیده و تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۴۴۶ نفر در بیمارستان‌های همدان بستری شدند که نتیجه آزمایش ۸۴ نفر مثبت بوده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه