ارسال به دیگران پرینت

تداوم روند افزایشی مبتلایان و قربانیان کووید-19 در جهان

همه‌گیری بیماری کووید-19 ناشی از شیوع کروناویروس تاکنون بیش از 11 هزار و 300 قربانی در جهان داشته است که بیشترین آمار قربانیان در چین و ایتالیا گزارش شده است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان و قربانیان کووید-19 در جهان

همه‌گیری بیماری کووید-19 ناشی از شیوع کروناویروس تاکنون بیش از 11 هزار و 300 قربانی در جهان داشته است که بیشترین آمار قربانیان در چین و ایتالیا گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، این بیماری تنفسی موسوم به کووید-19 در تمامی قاره‌های جهان به غیر از قطب جنوبگان نفوذ کرده و از زمان آغاز شیوع کروناویروس در شهر ووهان بیشتر کشورها و تمامی کشورهای قاره اروپا با این ویروس مواجه شده‌اند.

آمارهای جهانی حاکی از آن است بیش از 272 هزار نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند.

شبکه خبری ABC NEWS نوشت: در ایالات متحده آمریکا کروناویروس در تمامی 50 ایالت این کشور نفوذ کرده که در حال حاضر بیش از 19 هزار و 200 نفر به این ویروس آلوده شده و دست‌کم 258 تن در آمریکا به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا نیز شمار قربانیان کروناویروس روند صعودی خود را دارد؛ به گونه‌ای که تنها در یک روز 627 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند. افراد مسن با بیشترین میزان تهدید ناشی از همه‌گیری این بیماری مواجه‌اند.

بنابر اعلام مقامات ایتالیا، شمار تلفات کروناویروس افزایش 627 نفری پیدا کرده و به 4032 مورد رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ایتالیایی اعلام کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 با افزایش 14.6 درصدی به 47 هزار و 21 نفر رسید.

در مکزیک نیز موارد قطعی ابتلا به بیماری کووید-19 بیش از 203 نفر اعلام شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی نیز با ثبت 147 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 اعلام کرد: مجموع تعداد مبتلایان به 8799 نفر رسید. همچنین مجموع تعداد قربانیان 102 تن اعلام شده است.

بنابر اعلام شبکه خبری سی‌ان‌ان، اولین موارد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در امارات متحده عربی نیز گزارش شد.

تاکنون دو مورد فوت ناشی از شیوع کروناویروس در این کشور گزارش شده است. گفته شده یکی از این قربانیان به اروپا سفر داشته است.

تعداد افراد آلوده به کروناویروس در امارات متحده عربی 140 نفر اعلام شده است.

سنگاپور نیز از فوت دو نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور خبر داد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه