ارسال به دیگران پرینت

۵۳ تبعه هندی جامانده در ایران به هند بازگشتند

فارس نوشت: وزیر خارجه هند از بازگشت چهارمین گروه از اتباع هندی جامانده در ایران شامل ۵۳ نفر به کشورشان خبر داد.

۵۳ تبعه هندی جامانده در ایران به هند بازگشتند

فارس نوشت: وزیر خارجه هند از بازگشت چهارمین گروه از اتباع هندی جامانده در ایران شامل ۵۳ نفر به کشورشان خبر داد.

«سوبرامانیام جایشنکار» وزیر خارجه هند از بازگشت چهارمین گروه از اتباع هندی جامانده در ایران در پی شیوع کرونا و لغو یک طرفه پروازها از سوی هند خبر داد و گفت: ۵۳ نفر از شهروندان هند شامل ۵۲ دانشجو و یک معلم از تهران و شیراز به هند بازگشتند.

 

وی افزود: با این تعداد، تاکنون ۳۸۹ تبعه هندی از ایران به هند بازگشته‌اند.

وزیر خارجه هند از تلاش‌های تیم حاضر در ایران و مقامات ایرانی قدردانی کرده است.

 

 

«سوبرامانیام جایشنکار» وزیر خارجه هند همچنین پیش از این از بازگشت ۲۳۴ تبعه هندی شامل ۱۳۱ دانشجو و ۱۰۳ زائر جامانده در ایران به این کشور خبر داده بود.

وزیر خارجه هند روز جمعه ۲۳ اسفند (۱۳ مارس)  نیز در توئیتی اعلام کرد که دومین گروه از زائران هندی شامل ۴۴ نفر به هند بازگشته‌اند.

از سوی دیگر، روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ماه نیز ۵۸ زائر هندی جا مانده در ایران توسط یک فروند هواپیمای C-۱۷ متعلق به نیروی هوایی هند به کشورشان بازگشتند.

وزیر خارجه هند پیش از این در توئیتر اعلام کرده بود که این کشور نسبت به تسهیل روند بازگرداندن اتباع خود از ایران متعهد است. لازم به ذکر است، یک تیم پزشکی از هند برای غربالگری اتباع هندی و فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به ایران اعزام و اقدام به غربالگری از این افراد کرده است.

براساس آماری که پیش از این اعلام شده بود یک هزار و ۲۰۰ شهروند هندی که اکثر آن‌ها دانشجو و زائر هستند در ایران حضور دارند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه