ارسال به دیگران پرینت

شهروندان در روزهای پایانی سال به بهشت‌زهرا نروند

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از مدیریت شهری درخواست کرد که تدابیر لازم را برای محدودیت حضور مردم در بهشت‌زهرا در روزهای پایانی سال در پیش گیرند.

شهروندان در روزهای پایانی سال به بهشت‌زهرا نروند

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت شهادت حضرت زینب (س)، به ولادت حضرت امیرالمومنین و همزمانی آن با فوت مرحوم سیمین دانشور بانوی داستان‌نویس ایران اشاره کرد و گفت: منزل ایشان محل رفت و آمد بزرگان زیادی بود؛ از امام موسی صدر و طالقانی تا آغداشلو. در یکی از این دیدارها از وی خواستم جمله‌ای در خصوص امیرالمومنین (ع) بگوید. وی تأملی کرد و پس از آن، کلامی گفت که همه ما می‌دانیم اما بعد از گفتن ایشان، به عمق جمله «به علی شناختم من به خدا قسم خدا را» پی بردم.

وی در ادامه فوت برخی از چهره‌های سیاسی از جمله شیخ‌الاسلام و میرمحمدی را تسلیت گفت و به سابقه سیاسی و اجتماعی آنها اشاره کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به اینکه مدیریت شهری در صف مقدم خدمات‌رسانی به شهروندان است، گفت: در بیشتر نقاطی که شاهد حضور پرتعدد هستیم، خدمات شهرداری را نیز در آن شاهدیم؛ از تاکسیرانی و اتوبوسرانی تا مترو اما برخی نقاط تلاش‌هایشان دیده نمی‌شود و در شرایط سخت و دشواری خدمت‌رسانی می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرند. یکی از آن نقاط، سازمان بهشت‌زهرا است که در حال حاضر خودِ خانواده‌ها نیز به درستی در این مراسم‌ها شرکت نمی‌کنند اما نیروهای بهشت‌زهرا به طور کامل به وظایفشان از جمله شست‌وشو، حمل و خاکسپاری عمل می‌کنند و در تمام مراحل در کنار خانواده‌ها هستند.

مسجدجامعی تشکر ویژه‌ای از کارکنان بهشت‌زهرا کرد که در حال خدمت این شغل پرمشقت هستند.

وی در ادامه با اشاره به سنت ایرانیان برای حضور در پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت‌زهرا گفت: این سنت قدیمی است که بازماندگان نوروز را در کنار مردگانشان هستند. چنین اقدامی هر ساله تشویق و توصیه می‌شده اما امسال کاملاً برعکس است. در حال حاضر کاری نیز از دست مدیران بهشت‌زهرا برنمی‌آید و نمی‌توانند بگویند که مردم به زیارت اهل قبورشان نیایند اما باید بدانیم که رفتن به بهشت‌زهرا نیز خیلی امن نیست و در این شرایط دشوار، مدیریت شهری باید تمهیداتی بیاندیشد که در روزهای پایانی سال، مردم به زیارت اهل قبور نروند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درخواست کرد که چنین تمهیداتی با همکاری پلیس انجام شود و روش‌هایی مانند بستن راه‌ها یا محدودیت عبور در این محدوده مورد توجه قرار گیرد، زیرا برای انجام کارهای فرهنگی دیر شده و باید توجه داشت که حضور و انبوه جمعیت می‌تواند چه تعداد را در معرض ابتلا قرار دهد و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی به عدم فعالیت بسیاری از مراکز فروش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مراکز فروش شهرداری مانند شهروند و میادین میوه و تره‌بار مورد استقبال مردم قرار گرفته که بهتر است از بودجه پیش‌بینی شده برای پیشگیری از کرونا، بخشی به افزایش سلامت این محیط‌ها اختصاص داده شود، به جای دادن کیسه پلاستیکی به شهروندان، ماسک و دستکش ارائه شود و سالم‌سازی این محیط‌ها مورد تأکید قرار گیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه