ارسال به دیگران پرینت

چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟

تمیز و ضدعفونی کردن گوشی‌های موبایل بدون شک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که افراد این روزها باید برای مقابله با انتشار ویروس خطرناک کرونا انجام دهند.

چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟
 تمیز و ضدعفونی کردن گوشی‌های موبایل بدون شک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که افراد این روزها باید برای مقابله با انتشار ویروس خطرناک کرونا انجام دهند. به گزارش «ایسنا» براساس گزارش جدید ایندیپندنت، کارشناسان بهداشتی و پزشکان از کاربران گوشی‌های موبایل درخواست کرده‌اند که بعد از هر تماس با اجسام و اشیای مختلف، گوشی خود را به دقت ضدعفونی کنند تا احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آن به صفر برسد. لزوم و ضرورت ضدعفونی کردن گوشی‌های موبایل از آن جهت است که طبق تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، هر فرد به‌طور متوسط حداقل روزی ۷۶ بار به گوشی خود دست می‌زند. برای تمیز و ضدعفونی کردن گوشی‌های موبایل به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

۱- در ابتدا قاب و کیس گوشی را جدا کرده و گوشی را با تمام منافذ و درزهایش تمیز کنید. سپس به سراغ شست‌وشو و تمیز کردن قاب گوشی بروید.

۲- بهتر است برای تمیز کردن گوشی از یک دستمال شسته شده، پاک و نرم استفاده کنید.

۳- یک محلول آب و صابون تهیه کنید و پس از آغشته کردن دستمال به آن، روی تمام سطوح پشت و روی گوشی بمالید.

۴- لنز دوربین و منافذ ورودی و خروجی گوشی مانند محل شارژ و هندزفری را فراموش نکنید.

۵- اگر می‌خواهید از الکل برای ضد عفونی کردن گوشی خود استفاده کنید، فراموش نکنید که اصلا از الکل‌های بالای ۵۰ درصد استفاده نکنید، چون به کیفیت صفحه نمایش لمسی آنها آسیب وارد خواهد کرد و ممکن است حسگر اثر انگشت آن را از بین ببرد و موجب اختلال آن شود.

۶- بلافاصله بعد از تمیز و ضدعفونی کردن گوشی با الکل یا محلول آب و صابون، رطوبت آن را با یک دستمال نرم و خشک بگیرید.

برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند همچون آی‌فون ۱۱، گلکسی اس۱۰ و سری نوت ۱۰ سامسونگ و پیکسل ۴ گوگل از قابلیت ضدآب برخوردارند. کاربران می‌توانند درخصوص تمیز کردن این گوشی‌ها با خیال راحت‌تری به این کار بپردازند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه