ارسال به دیگران پرینت

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۵۸۲۳ نفر افزایش یافت

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۵۸۲۳ نفر افزایش یافت

 کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با  یک هزار و ۷۶ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر رسیده است. از این تعداد  یک هزار و ۶۶۹ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

جهانپور تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها را اعلام کرد و گفت: تهران ۱۵۳۹ نفر، قم ۶۶۸ نفر، گیلان ۴۹۴ نفر،  اصفهان ۴۸۴ نفر، البرز ۳۰۵ نفر، مازندران ۶۰۶ نفر، مرکزی ۲۶۵ نفر، قزوین ۱۷۸ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر، گلستان ۱۶۲ نفر، خراسان رضوی ۱۳۵ نفر، فارس ۹۵ نفر، لرستان ۱۰۷ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، خوزستان ۶۴ نفر، یزد ۸۱، زنجان ۵۲ نفر، کردستان ۴۴ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۲۳ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۳۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر و بوشهر ۸ نفر رسیده است.

 
او تاکید کرد: افزایش سفر‌های استانی می‌تواند خطر داشته باشد و استان مازندران که جز پنج استان مبتلا نبود اکنون ۶۰۶ نفر مبتلای قطعی دارد و این به دلیل سفر به این استان است. بخشی از جامعه هنوز این مسئله را جدی نگرفته اند. پیشگیری فقط با خود مراقبتی است و اینکه استان مازندران را صدر جدول می‌بینیم به دلیل محدودیت‌های اعمال نشده است.

با افرادی که تذکرات را جدی نمی‌گیرند،  برخورد قانونی می‌شود

جهانپور تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت ارشادی و اغنایی است و چنانچه اقلیتی که به سلامت خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند و همچنان به سفر و تردد ادامه دهند مجبور خواهیم شد تا برخورد قانونی کنیم ؛ به همین منظور دولت هم محدودیت‌هایی در نظر گرفته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌ها به ۳۰ آزمایشگاه رسیده است، گفت: باید توجه داشت که شماری از مبتلایان مشکوک به کرونا بر اثر ابتلا به آنفلوانزا بستری و ترخیص شده اند.

در حال تکمیل...

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه