ارسال به دیگران پرینت

اینجا قم است...

دکتر رضا ابراهیمی، رییس انجمن پزشکان عمومی قم نوشت:

اینجا قم است...

دکتر رضا ابراهیمی، رییس انجمن پزشکان عمومی قم نوشت:

امروز قم شاهد ایثار و فداکارى پزشکان و کادر درمان است. چهار بیمارستان مجهز، مرکز موارد ارجاعى مشکوک به بیماری‌هاى تنفسى بوده و صدها پزشک حاضر در اورژانس‌ها، مطب‌ها و درمانگاهها به مداواى بیماران مشغول‌اند.

علی‌رغم ابتلاى بعضى پزشکان، همچنان شور و شوق خدمت در چشمان بقیه موج می‌زند و سعى می‌کنند جاى خالى همکاران به چشم نیاید. در گوشه و کنار شهر، مطب‌ها و درمانگاه‌ها همچنان بار اصلى مراجعین را به‌دوش می‌کشند تا بار مراجعه به مراکز دولتى بسیار کاهش یابد. آن‌ها که هستند، همه پیام امید دارند.

ناچارم این واقعیت تلخ را بگویم که از روزهاى ابتدایى بروز این بیمارى، معمولاً روزانه آمار موارد ارجاعى بسیار کمتر بود اما از پنجشنبه این آمار بسیار بیشتر شد. اکثر مراجعین نیازمند بسترى را افراد مسن و داراى بیماری‌هاى زمینه‌اى به‌خصوص دیابت (تجربه شخصى من) تشکیل می‌دهند.

نکته نگران‌کننده هنوز برگزارى برخى تجمعات است که بسیارى از بیماران در شرح‌حال خود نقطه شروع علایم را به‌دنبال آن ذکر می‌کنند. در کودکان و نوجوانان شدت علایم و نگرانی‌ها کمتر است.

در دل بحران زندگى می‌کنیم؛ اما ما خواهیم ایستاد و کنارمردم این شهر سپاسگزار اعتماد آنان خواهیم بود.

از آمارها همه می‌گویند و لزومى به بازگویى من نیست. احترام بگذاریم به ایثار و جوانمردى پزشکان عزیزى که در کمال مظلومیت در شهر بى‌دفاع، بدون ماسک و محروم از حداقل‌ها، مردانه سوگند پزشکى خود را معنایى دوباره بخشیدند؛ آن‌ها که در پایان کشیک‌ها در مراکز درمانى کامکار و فرقانى و... افتادند، اما پیش چشمان بیماران لبخند بر لب داشتند و از امید گفتند؛ آن‌ها که در مطب‌ها و درمانگاه‌هاى خویش چراغ امید را فراسوى بیماران روشن نگاه داشتند.

با افزایش آمار مبتلایان، دو مرکزدرمانى دیگر (بیمارستان امام رضا و بیمارستان على بن ابیطالب) به مراکز قبلى اضافه شدند که براساس گزارش پزشکان، اورژانس بیمارستان امام رضا نیز تقریباً به سقف پذیرش بسترى رسیده است. امیدواریم طى روزهاى آتى با ترخیص بیماران بهبودیافته، شاهداوضاع بهترى باشیم.

براى پزشکان مطب‌دار و پزشکان شاغل در درمانگاه‌ها چقدرسخت است وقتى به بیمار استفاده ازماسک را توصیه می‌کنند ولى خود و همکاران‌شان ماسک ندارند. این راز را به بیمار نگفتیم. بارها شنیدیم که به هم می‌گفتند چرا پزشک خودش ماسک نمی‌زند! از کسى گلایه‌اى نداریم. شاید این‌بار قرعه آزمون به نام ما افتاده بود! از پزشکان عمومى بزرگى که هرکدام‌شان در شهر وزنه‌اى بودند و نامى. سال‌هاى سال دل‌هاى زیادى ازمردم را با خودشان گره زده بودند برای‌شان ننگ بود که کرونا بتواند این رشته‌ها را پاره کند. از پزشکان عمومى فعال استتیک، MMT و طب کار و... همه و همه کار خود را کنار گذاشتند تا به رنج اصلى مردم و مبارزه با کرونا بپردازند. آن‌ها که پایه‌هاى شهر را استوار نگاه داشتند و کنار مردم ایستادند.

تاریخ به فداکارى این پزشکان، پرستاران و همه خادمین مردم قم در این کارزار ناجوانمردانه سر تعظیم فرود خواهد آورد و نام‌شان در تارک این شهر تا ابد خواهد درخشید.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه