ارسال به دیگران پرینت

وقتی ابتکار ساده رزمندگان فلسطینی سیستم پدافندی اسراییل را فلج می‌کند

نکته مهم در این میان ناتوانی رژیم صهیونیستی از هرگونه مقابله با این حملات و کشف و نابودی بالون‌های پرنده پیش از اصابت به عمق خاک این رژیم است.

وقتی ابتکار ساده رزمندگان فلسطینی سیستم پدافندی اسراییل را فلج می‌کند

نکته مهم در این میان ناتوانی رژیم صهیونیستی از هرگونه مقابله با این حملات و کشف و نابودی بالون‌های پرنده پیش از اصابت به عمق خاک این رژیم است.

 حدود ۲ سال است که رزمندگان مقاومت فلسطین در نوار غزه با ابداع روشی جدید حملات موثر و بدون امکان واکنش برای دشمن صهیونیستی را در مناطق مرزی غزه انجام می‌دهند.

این حملات از طریق بالون و کایت‌های پرنده‌ای انجام می‌گیرد که حامل مواد آتش زا یا نارنجک و بمب‌های کوچک است که به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین پرواز کرده و در این مناطق با فرود بر زمین منفجر می‌شوند.

حملاتی موثرتر از شلیک راکت و موشک

اگرچه مقاومت اسلامی در نوار غزه در طی درگیری‌های سال‌های اخیر طیف وسیعی از راکت‌های کوتاه برد و دوربرد را به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است، معمولا درصدی از راکت‌ها از سامانه‌های دفاعی ارتش اسراییل عبور نمی‌کنند؛ و البته انهدام این راکت‌ها با موشک‌های پدافندی، برای صهیونیست‌ها بسیار گرانقیمت تمام می‌شود. همچنین با دسترسی دشمن صهیونیست به انواع تکنولوژی‌های اهدایی کشورهای غربی و صرف میلیاردها دلار هزینه، سیستم‌های هشدار دهنده و سامانه‌های کشف راداری این رژیم معمولا به محض شلیک راکت از نوار غزه با اعلام هشدار به شهرک نشینان آنها را به پناهگاه‌های زیرزمینی هدایت می‌کنند تا تلفات ناشی از حملات راکتی مقاومت به حداقل برسد.


اما از سال ۲۰۱۸ و آغاز حملات بالون‌های آتش‌زای رزمندگان فلسطینی تا کنون هزاران مورد آتش سوزی و خسارات گسترده به مزارع کشاورزی و اماکن عمومی این رژیم در شهرک‌های همجوار نوار غزه وارد شده است. این ابتکار مبارزان فلسطینی که شاید در ابتدا جدی گرفته نمی‌شد، حالا به یک شیوه عملیاتی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده است.
 

این شیوه حمله به شکلی بسیار ساده و ابتدایی، از طریق پر کردن وسایل پیشگیری و بهداشتی اهدایی سازمان ملل در این منطقه با گاز کپسول و چسباندن تعداد زیادی از این بالون‌ها برای مداومت پروازی بیشتر و یک بسته انفجاری شامل مواد آتش‌زا یا نارنجک‌های تفنگی صورت می‌گیرد. این بالون‌های مسلح،‌ پس از طی مسافت چند کیلومتری، در زمین‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین فرود می‌آیند و آنجا را به آتش می‌کشند.



نکته مهم در این میان ناتوانی رژیم صهیونیستی از هرگونه مقابله با این حملات و کشف و نابودی بالون‌های پرنده پیش از اصابت به عمق خاک این رژیم است، زیرا هیچ سامانه دفاعی در ارتش اسراییل برای کشف و رهگیری این چنین اهداف پروازی وجود ندارد.

حجم خسارات وارده به رژیم صهیونیستی

تا کنون ده‌ها بار مقامات کابینه و مسئولین امنیتی این رژیم با حضور در برابر دوربین‌های تلویزیونی از خسارات شدید این حملات و ضرورت مقابله فوری با آن سخن گفته‌اند. اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.


طبق اعتراف برخی مقامات تا کنون ده‌ها هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرک نشینان صهیونیست در مناطق مرزی توسط بالون‌های آتش‌زای پرتاب شده از نوار غزه نابود شده و میلیون‌ها دلار خسارت به بخش کشاورزی اسراییل وارد شده است.

این موضوع تا جایی موجب وحشت مقامات اسراییل شده که فراخوان عمومی به شرکت‌های دانش بنیان و مراکز نظامی این رژیم در خصوص ارائه طرحی به منظور مقابله با حملات بالون‌های آتش‌زای پرتابی از نوار غزه اعلام شده است.

حالا غیر از راکت و موشک و عملیات شهادت‌طلبانه، این بالون‌های ابتکاری رزمندگان فلسطینی هم خاری در چشم و گلوی صهیونیست‌ها شده و هنوز راه مقابله‌ای برای آن پیدا نکرده‌اند و نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست، (همانند عکس بالا) باید اینگونه با بیل آتش‌ها را خاموش کنند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه