ارسال به دیگران پرینت

نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

امروز در عرصه‌های مختلف خودکفا شده‌ایم

نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: قبل از انقلاب در تمام بخش‌های اقتصادی و دفاعی وابسته به قدرت‌های خارجی بودیم، اما امروز مردم به استقلال کامل رسیده‌اند و در تمام حوزه‌ها به پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم.

امروز در عرصه‌های مختلف خودکفا شده‌ایم

ایسنا/نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: قبل از انقلاب در تمام بخش‌های اقتصادی و دفاعی وابسته به قدرت‌های خارجی بودیم، اما امروز مردم به استقلال کامل رسیده‌اند و در تمام حوزه‌ها به پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر امروز (شنبه-۱۲ بهمن) در مراسم غبارروبی گلزار شهدا در اولین روز از دهه فجر، اظهار کرد: ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. انقلاب اسلامی از همان آغاز یک  هدیه الهی به مردم بود و با عنایت خدا به پیروزی رسید و امروز توانسته قله‌های رفیع عزت و عظمت را بپیماید. مردم ایران توانستند رژیم طاغوت تا بن دندان مسلح را در عرض ۱۰ روز فرو بریزند که با مدیریت امام و مقام معظم رهبری تا امروز انقلاب ادامه یافته است.

وی افزود: مردم وقتی به صحنه آمدند که رژیم شاه احساس فروپاشی نمی‌کرد و فکر می‌کرد دوباره می‌تواند با کودتا به قدرت برگردد غافل از اینکه مردم به یک درک انقلابی رسیده بودند و دیگر حاضر نبودند شلاق استعمار را تحمل کنند.

به گزارش ایسنا، نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، ادامه داد: قبل از انقلاب دشمنان برای ملت ایران تصمیم می‌گرفتند، به طوری که رضاخان را سر کار آوردند و وقتی دیدند یک مهره سوخته است او را تبعید کردند و پسرش را سر کار آوردند. روزی هم که احساس کردند دیگر شاه نمی‌تواند در برابر موج انقلاب دوام بیاورد به او گفتند که باید از ایران بروی. سفیر آمریکا در ایران نقل می‌کند که به شاه وقتی گفتم باید از کشور بروی جواب داد به کجا بروم؟ این پاسخ محمدرضا پهلوی اوج ذلت یک رهبر را می‌رساند.

قاضی عسگر تصریح کرد: اما امروز رهبری داریم که عظمت ایران و ایرانی را به آنان برگردانده و تحت رهبری‌های داهیانه ایشان به جایی رسیده‌ایم که قدرت‌های بین‌المللی در برابر اراده ملت ایران ناتوان هستند. رژیم‌های شاهنشاهی در گذشته هیچ ارتباطی با خواست مردم نداشتند و انتخاب‌ها فرمایشی بود.

این پژوهشگر دینی گفت: قبل از انقلاب در تمام بخش‌های اقتصادی و دفاعی وابسته به قدرت‌های خارجی بودیم، اما امروز مردم ما به استقلال کامل رسیده‌اند و در تمام حوزه‌ها به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم. امروز شعار امام راحل مبنی بر اینکه ما می‌توانیم محقق شده است و جمهوری اسلامی با استقلال کامل از جهان کشور را اداره می‌کند.

وی افزود: قبل از انقلاب بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران مشغول کار بودند. امام خمینی(ره) فرمودند "ملت باید روی پای خودش بایستد." قبل از انقلاب نمی‌توانستیم حتی یک سوزن بسازیم، اما امروز به برکت انقلاب در اکثر زمینه‌ها خودکفا شده‌ایم. در بخش علمی در المپیادهای جهانی رتبه اول یا دوم را کسب می‌کنیم و در بخش کشاورزی در تولید گندم و بسیاری از محصولات به خودکفایی رسیده‌ایم. امروز حتی ۹۰ درصد داروی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: ۸ سال جنگ را بر ایران تحمیل کردند و با وجود کمبود سلاحی که داشتیم یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم. امروز تمام طراحی‌های استکبار را خنثی کرده‌ایم و مهره چینی‌های آمریکا و غرب علیه ایران اسلامی با شکست مواجه شده است.

قاضی عسگر تصریح کرد: ملت ایران برای خدا و اسلام قیام کرد و با رهبری امام راحل به پیروزی رسید. خوشبختانه رهبری مدیر، مدبر، شاعر، سخنور، سیاستمدار و فقیه داریم و از همه جهات مشرف بر امور سیاسی و نظامی هستند. خدا را شاکریم که با وجود چنین فردی از توطئه‌های دشمن در امان هستیم.

این پژوهشگر دینی، ادامه داد: قبل از انقلاب رژیم شاه جشنی برگزار کرد با عنوان جشن فرهنگ و هنر شیراز که در این جشن انواع و اقسام حرکات ضد اسلامی انجام شد به طوری که این اعمال شنیع دل مردم مسلمان ایران را لرزاند.

وی خاطرنشان کرد: تا این ملت وفادار به امام راحل و مقام معظم رهبری هستند دست خدا با ما است و انقلاب پایدار خواهد ماند، اما اگر ضعف و زبونی در ما ظاهر شود آنجا باید ترسید و نگران شد.

در پایان این مراسم مزار مقدس شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی غبار روبی، عطر افشانی و گلباران و به تمثال امام خمینی (ره) و سردار سپهبد قاسم سلیمانی ادای احترام شد.

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه