ارسال به دیگران پرینت

شورای علمای فلسطین خواستار «انتفاضه سوم» شد

شورای علمای فلسطین در لبنان امروز (جمعه) از ساکنان کرانه باختری رود اردن و نوار غزه خواست در اعتراض به طرح معامله قرن « انتفاضه سوم فلسطین» را آغاز کنند.

شورای علمای فلسطین خواستار «انتفاضه سوم» شد

این شورا پس از نشست فوق العاده در بیانیه‌ای تاکید کرد: فسطین و شهر قدس پایتخت آن، زمین وقف شده و متعلق به مسلمانان است و قابل  تجزیه، سازش، مصادره، گفت وگو و خرید و فروش نیست.

در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و دیگران حق ندارند حق فلسطینیان مجاهد را که در یک صد سال گذشته هزاران شهید و زندانی تقدیم آرمان خود کرده اند، زیر پا بگذارد.

شورای علمای فلسطین خاطر نشان کرد: پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین اشغال شده در ۱۹۴۸ میلادی (اسراییل کنونی) دارند و آزادسازی این سرزمین وظیفه‌ی جمعی همه‌ی اعراب و مسلمانان است.

این شورا اضافه کرد: حدود پنج میلیون فلسطینی خارج از میهن و ساکن کشورهای جهان و اردوگاه‌ها، طرح معامله قرن را رد می کنند و در مساله‌ی اشغال بخش‌هایی از وطن و مکان‌های مقدسشان مانند مسجد الاقصی کوتاه نمی‌آیند.

شورای یاد شده در بیانیه‌ی خود گروه‌ها، احزاب و مقام‌های فلسطینی را به وحدت دعوت کرد و نوشت: فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه در محکومیت معامله قرن، تجمع، تحصن، تظاهرات و انتفاضه سوم را آغاز کنند.

"انتفاضه اول فلسطین" یا "قیام سنگ" در سال ۱۹۹۱ و انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۱ میلادی در اعتراض به اشغالگری اسراییل آغاز شد.

شورای علمای فلسطین از دانشمندان جهان اسلام و عرب به ویژه لبنان خواست در تبیین پیامدهای خطرناک طرح معامله قرن و یهودی سازی قدس و فلسطین، کنفرانس، اجلاس و نشست های گوناگون برگزار و ابعاد و بندهای این طرح را کالبدشکافی کنند.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد  ۴۰ درصد زمین های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود.

هم‌چنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دائم بگیرند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه