ارسال به دیگران پرینت

توضیحات کارگردان «پونز» درباره یک سوءتفاهم

صحرا فتحی که این روزها آخرین اجراهای نمایش «پونز» را روی صحنه می‌برد، با اشاره به شرایط دشواری که برای اجرای این نمایش پشت‌سر گذاشته است، ابراز امیدواری کرد بار دیگر نمایش خود را به صحنه ببرد.

توضیحات کارگردان «پونز» درباره یک سوءتفاهم

۵۵آنلاین :

صحرا فتحی که این روزها آخرین اجراهای نمایش «پونز» را روی صحنه می‌برد، با اشاره به شرایط دشواری که برای اجرای این نمایش پشت‌سر گذاشته است، ابراز امیدواری کرد بار دیگر نمایش خود را به صحنه ببرد.

این کارگردان تئاتر به ایسنا گفت: نمایش ما کاری طنزآمیز است ولی در این مدت به دلیل مشکلات مختلفی که پیش آمد، هم حال خودمان بد بود و هم می‌دانستیم که تماشاگر حوصله دیدن نمایش طنز ندارد اما امیدوارم وقتی شرایط بهتر شود، بار دیگر این نمایش را روی صحنه ببرم چون اجرای ما مدام به دلیل اتفاقات مختلف تعطیل شد و هیچ لذتی از آن نبردیم.

فتحی توضیح داد: اجرای‌مان تازه شروع شده بود که با آلودگی هوا رو به رو شدیم و این موضوع تاثیر بسیار بدی بر میزان استقبال تماشاگران گذاشت. بعد از چند روز پای بازیگرمان شکست و ناچار شدیم بازیگری دیگر را جایگزین کنیم. بعد از آن هم اتفاقات تلخی همچون شهادت سردار سلیمانی و سانحه هواپیمای اکراینی پیش آمد. البته در میانه این دو اتفاق، دو روز تعطیلی ایام فاطمیه هم رو به رو شدیم.

او یادآوری کرد: در هفته جاری تصمیم گرفتیم به دلیل همدردی با مردم کشورمان و نیز برای همراهی با خانواده‌های تمام جانباختگان وقایع اخیر، به مدت سه شب اجرای خود را تعطیل کنیم زیرا همانطور که اشاره کردم، نمایش ما طنز است و با حال و هوای اول هفته همخوانی نداشت. شاید اگر کارمان طنز نبود، به اجرای خود ادامه می‌دادیم.

فتحی با اشاره به ایجاد یک سوءتفاهم تشریح کرد: بعد از تعطیلی سه روزه اجرایمان، این سوءتفاهم ایجاد شد که ما از شرکت در جشنواره تئاتر فجر انصراف داده‌ایم درحالیکه گروه ما اصلا هیچ درخواستی برای شرکت در جشنواره نداشته و قرار نبوده که ما در این رویداد حضور داشته باشیم چون نمایش ما برای شرکت در جشنواره آماده نبود.

او تاکید کرد: کار ما تئاتر است و به جز آن کار دیگری بلد نیستیم و حتما این کار را ادامه خواهیم داد اما در مورد جشنواره فجر، از ابتدا هیچ تصمیمی برای حضور در این رویداد نداشتیم. با این حال بسیار امیدوارم با بهتر شدن جو عمومی جامعه بار دیگر همین نمایش را روی صحنه ببریم زیرا اجرای فعلی مدام دچار توقف شد و کارمان نتوانست جان بگیرد و چون نمایش‌مان طنز است ، خیلی دوست داریم حتی به مدت یک ساعت هم شده، لبخندی بر لب تماشاگر بنشاند و کمی از بار خستگی او بکاهد.

او که نمایش خود را ساعت 16 و سی دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌برد، درباره انتخاب این ساعت اجرا هم گفت: چاره دیگری نداشتیم چون دو سانس دیگر این سالن پر بود و من اصرار داشتم حتما در سالن دولتی اجرا داشته باشیم.

این کارگردان درباره گروه مخاطبان خود نیز توضیح داد: بیشتر تماشاگران ما دانشجویان هستند و روزهای پایانی هفته هم استقبال خوبی از نمایش می‌شود چون طرح ترافیک نیست و تماشاگران برای رفت و آمد، محدودیتی ندارند.

به گزارش ایسنا، نمایش «پونز» نوشته و کار صحرا فتحی با بازی تینو صالحی، هامون سیدی، نجلا نظریان، غزل شجاعی، سعید دشتی و صحرا فتحی و تهیه‌کنندگی مهدی کمال‌پور و دکتر سید امیرحسین منجم‌زاده تا روز جمعه 27 دی ماه راس ساعت 16 و سی دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه