ارسال به دیگران پرینت

آیا باید منتظر به بار نشستن صلح هرمز بود؟

محمد حسین کبریا در یادداشتی به وقایع مجمع گفتگوی تهران پرداخته و آن را با احتمال به بار نشستن صلح هرمز مرتبط دانسته است.

آیا باید منتظر به بار نشستن صلح هرمز بود؟

۵۵آنلاین :

پیشنهاد صلح آمیز و ثبات بخش ایران در حالی ارایه شد که برخی از کشورهای منطقه به بیراهه رفته و برای تامین امنیت خود دست به دامن بیگانگانی شده اند که نفع آنها در فقدان امنیت و ثبات در منطقه است. بیگانگان و در راس آنها آمریکا، با در پیش گرفتن سیاست ایران هراسی بیشترین گسست را در منطقه ایجاد و با فروش هنگفت تسلیحات و ایجاد پایگاههای نظامی در منطقه، هزینه های سرسام آوری را به کشورهای منطقه تحمیل کرده اند. این در حالی است که نه تنها ثبات و امنیت را به ارمغان نیاورده اند، بلکه بیشترین عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه بوده اند. حوادث رخ داده در ماههای گذشته گویای نقش واقعی آنها در منطقه است.

ابتکار صلح هرمز به گونه ای طراحی شده است که هر کشوری بتواند با آن هم ذات پنداری کند و هدف از آن زمینه سازی برای شکل گیری یک سازمان صلح و امنیت منطقه ای است. گفتمان درون منطقه‌ای تحت لوای ابتکار صلح هرمز، ظرفیت لازم و کافی را برای تحقق امنیت فراگیر در منطقه دارد. . ایران علاوه بر ارایه طرح مذکور اولین گام را برای برگزاری نشست هم اندیشی برداشته است

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه