ارسال به دیگران پرینت

چگونه مصرف آب ۳۰ درصد کاهش می‌یابد؟

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر بتوانیم سالانه یک دهم درصد به مواد آلی خاک اضافه کنیم، در ۱۰ سال آینده می‌توانیم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده و ضریب تولید را نیز افزایش دهیم.

چگونه مصرف آب ۳۰ درصد کاهش می‌یابد؟

۵۵آنلاین :

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علی‌مراد اکبری» در جلسه هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی امور آب و خاک درباره کارگروه سازگاری با کم آبی، اظهار داشت: با وزارت نیرو در کارگروه سازگاری با کم آبی یک دستورالعمل در حال تدوین داریم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تنها بر سر برخی مسائل با وزارت نیرو به تفاهم نرسیدیم که در صورت حل مشکل و رفع موانع، دستورالعمل تکمیل می شود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما یک سند بهره وری آب را با اتاق بازرگانی امضا کردیم که پایه و اساس بحث بهره وری آب در آینده خواهد شد و تمام تلاش های استان‌ها باید در بحث آب، در مفاد این سند خود را نشان دهد.

اکبری تاکید کرد: مدیریت آب در گرو مدیریت خاک است و اگر خاک را مدیریت نکنید، نمی‌توانید آب را مدیریت کنید، همچنین رهبر معظم انقلاب نیز بر روی مسئله خاک و اهمیت آن تاکید بسیار دارند.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: ۸۸ درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی مربوط به بخش آب و خاک است و باید برای بخش‌های فنی آب و خاک هم اعتبار در نظر گرفته شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه