ارسال به دیگران پرینت

سران اطلاعاتی و امنیتی سوریه و ترکیه، در روسیه دیدار کردند

رسانه‌های سوری اعلام کردند که مسکو روز دوشنبه میزبان مذاکره سه جانبه نمایندگان امنیتی سوریه، روسیه و ترکیه در مسکو بود.

سران اطلاعاتی و امنیتی سوریه و ترکیه، در روسیه دیدار کردند

۵۵آنلاین :

روزنامه سوری الوطن نوشت:«در اقدامی که پیامدهای مهم سیاسی را به دنبال خواهد داشت، یک نشست سه جانبه میان سوریه، روسیه و ترکیه در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد تا در مورد اوضاع سوریه صحبت شود».

«علی المملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به نمایندگی از دمشق در این نشست از آنکارا خواست تا به طور کامل به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین عقب نشینی فوری و کامل از همه خاک سوریه پایبند باشد.

طرف سوری همچنین از طرف ترکیه‌ای که «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات آن در این نشست حضور داشت خواست به تعهدات خود در توافقنامه سوچی درباره ادلب که در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ منعقد شد، پایبند باشد به خصوص مفادی که مربوط به تخلیه منطقه از تروریست‌ها و سلاح سنگین و گشودن جاده حلب به اللاذقیه و حلب به حماه است.

سرلشکر المملوک در این نشست که تعدادی از مقامات روسیه هم در آن حضور داشتند، تاکید کرد که دولت سوریه مصمم است تا جنگ خود را علیه تروریسم به منظور آزادسازی همه منطقه ادلب و به دست گرفتن کنترل آنجا کامل کند تا سلامت و امنیت جان شهروندان سوری فراهم شود که توسط گروه‌های تروریستی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شوند.

این نشست چند روز پس از سفر مهم «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به دمشق و دیدار وی با بشار اسد برگزار می‌شود که در آن دیدار تحولات اخیر منطقه و برنامه‌های تکمیل تلاش‌های مشترک برای سرکوب تروریسم در ادلب مورد بررسی قرار گرفت. اسد و پوتین همچنین درباره اوضاع و اقدامات ترکیه در شمال شرق سوریه گفت وگو کرده بودند.

رئیس جمهور روسیه پس از آن دمشق را به مقصد استانبول ترک کرد و در آنجا با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود درباره اوضاع در سوریه و لیبی به بحث و رایزنی پرداخت.

نشست سه جانبه مسکو که همچنین همزمان با اعلام آتش بس در ادلب و گشوده شدن سه گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح به مناطق تحت کنترل دولت، برگزار شده است، نخستین نشست در نوع خود نیست؛ بلکه مقامات سوری پیش‌تر هم از نشست‌های متعددی مقامات امنیتی خود با روسیه و ترکیه خبر داده بودند که البته به دلیل پایبند نبودن طرف ترکیه‌ای به تعهدات خود به نتایج قابل ذکری نرسیده است.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه