ارسال به دیگران پرینت

وزارت خزانه داری آمریکا، چین را برای خرید نفت از ایران تهدید کرد

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: ما برخی از شرکت‌های حمل و نقل چین را که از ایران نفت خریداری می‌کنند، تحریم کرده ایم و همچنان ضمن هشدار به چین یا هر کشور دیگری در جهان که با ایران تجارت می‌کند، آن‌ها را تحریم می‌کنیم.

وزارت خزانه داری آمریکا، چین را برای خرید نفت از ایران تهدید کرد

۵۵آنلاین :

استیون منوچین ، وزیر خزانه داری آمریکا، به دولت چین در خصوص خرید نفت ایران هشدار داد.

او با بیان اینکه واشنگتن برای حل مسئله نفت ایران با چین مشورت می‌کرد، مدعی شد: ما اکنون درآمد (صادرات) نفت ایران را ۹۵ درصد کاهش داده ایم و آن‌ها فقط مقدار اندکی درآمد نفتی دارند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: بخش عمده‌ای از این درآمد نفتی باقیمانده از کشور چین است. من با مقامات چینی در حال مذاکره بوده ام و آن‌ها هیئتی را برای ملاقات با ما و گفت‌وگو در این زمینه اعزام کرده اند. همه شرکت‌های دولتی چینی خرید نفت از ایران را متوقف کرده اند و وزارت خزانه داری آمریکا در حال همکاری نزدیک با طرف چینی برای متوقف کردن فعالیت‌های اضافی در زمینه نفت است.

منوچین هشدار داد که چین و حتی کشور‌های اروپایی ممکن است به خاطر هدف دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای پایین آوردن درآمد‌های نفتی ایران و متوقف کردن تأمین مالی آنچه که او «تجارت بد» خوانده بود، با تحریم‌های واشنگتن مواجه شوند.

او گفت: چین مانند هر کشور دیگری هدف تحریم‌های تنبیهی است. ما برخی از شرکت‌های حمل و نقل چین را که از ایران نفت خریداری می‌کنند، تحریم کرده ایم و همچنان ضمن هشدار به چین یا هر کشور دیگری در جهان که با ایران تجارت می‌کند، آن‌ها را تحریم می‌کنیم.

هشدار‌های منوچین شامل کشور‌های اروپایی نیز بود. او به فرانسه در باره تحریم‌های ثانویه که نتیجه معامله با طرفی که از پیش تحریم شده است نیز اخطار داد.

منبع : موج
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه