ارسال به دیگران پرینت

احتمال وجود نفوذی در ماجرای شلیک به هواپیما

وی افزود: من البته از این موضوع اطلاعی ندارم و نمی‌توانم تحلیل درستی داشته باشد، اما از این حادثه‌ای که رخ داد ابراز تاسف می‌کنم. پروازهای ما عمدتا کنترل‌شده است و برج پرواز داریم، بنابراین انتظار بود که هماهنگ باشند. استدلال‌هایی که در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آورده شده است به نظر من قابل پذیرش نیست...

احتمال وجود نفوذی در ماجرای شلیک به هواپیما

۵۵آنلاین :

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر شرایط جنگی بود نباید اجازه پرواز به هواپیمای اوکراینی داده می‌شد، گفت: احتمال وجود نفوذی در ماجرای شلیک به هواپیما وجود دارد.

پرواز ۷۵۲ تهران-کی‌یف بامداد روز چهارشنبه دقایقی پس از ترک فرودگاه امام خمینی در جنوب تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن که اکثرا ایرانی بودند کشته شدند.ستاد کل نیروهای مسلح دیروز 21 دی‌ماه طی بیانیه‌ای اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است.

پس از آن سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران مقابل دوربین‌ها آمد و بابت این اتفاق از مردم ایران رسما عذرخواهی کرد.ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است.

مصطفی هاشمی‌طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: اینکه پدافند هوایی خودمان این هواپیما را ساقط کرده، یک خبر شوک‌آور بود. انسان تعجب‌ می‌کند چون هواپیما در حال اوج گرفتن بوده است. چگونه می‌شود یک هواپیمای مسافربری که در رادار نیز مشخص است، هدف قرار بگیرد؟

وی افزود: من البته از این موضوع اطلاعی ندارم و نمی‌توانم تحلیل درستی داشته باشد، اما از این حادثه‌ای که رخ داد ابراز تاسف می‌کنم. پروازهای ما عمدتا کنترل‌شده است و برج پرواز داریم، بنابراین انتظار بود که هماهنگ باشند. استدلال‌هایی که در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آورده شده است به نظر من قابل پذیرش نیست.

هاشمی‌طبا تاکید کرد: می‌گویند که در شرایط جنگی بودیم، خب! ‌اگر در شرایط جنگی بودیم نباید هیچ اجازه پروازی در حالت خروجی و ورودی می‌دادند و به برج مراقبت اطلاع داده می‌شد و از پریدن هواپیما جلوگیری به عمل می‌آمد.

عضو هیات موسس حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: با جان‌باختگان و بازماندگان آنها چه ابراز همدردی داشته باشیم؟ آیا با ابراز همدردی ما عزیزان و نخبه‌هایی که در این پرواز جان خود را از دست داده‌اند، زنده می‌شوند؟ باید بررسی شود، شاید نفوذی در این موضوع وجود داشته که بخواهند با این اقدام تاسف‌برانگیز حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی را به حاشیه ببرند. حرف من این است که این اتفاق به این سادگی قابل پذیرش نیست.

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه