ارسال به دیگران پرینت

سیدحسن نصرالله: امروز همه کشورهای منطقه باید قدردان شهید سلیمانی باشند

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: همه مردم منطقه باید از حاج قاسم و ابومهدی المهندس و دیگر برادران شهید و کسانی که زنده هستند و در حال مبارزه هستند، تقدیر و تشکر کنند، چون آنها ثبات منطقه را حفظ کرده‌اند.

سیدحسن نصرالله: امروز همه کشورهای منطقه باید قدردان شهید سلیمانی باشند

۵۵آنلاین :

«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر یکشنبه در مراسم ختمی که به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس جانشین سابق فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق برگزار شد، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در سخنرانی هفته پیش فرصت کافی برای بیان صفات و ویژگی‌های دو شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشت، اما امروز (یکشنبه) درباره آن سخن می‌گویم.

نصرالله با بیان اینکه مراسم گرامیداشت و یادبود شهیدان تاکنون در کشورهای مختلفی مانند سوریه، فلسطین، عراق، یمن، افغانستان، بحرین، پاکستان، نیجریه و هند و برخی دیگر از کشورهای جهان برگزار شده است، افزود: حاج قاسم صرفاً نماینده خودش و خانواده‌اش یا حتی جمهوری اسلامی نبود، بلکه وی بهترین پرچمدار ما در منطقه بود.

وی در خصوص محبوبیت بالای شهید سردار سلیمانی گفت: همه حاج قاسم را دوست می‌داشتند و او نیز همه مجاهدان را دوست می‌داشت. وقتی ایشان فرمانده نیروی قدس شد، دیگر نیازی به ارسال پیام و درخواست کمک نبود، بلکه او همیشه در کنار ما بود و نیازهای ما را تأمین می‌کرد و کمک‌هایی که می‌کرد، مادی، معنوی و فکری بود.

دبیرکل مقاومت لبنان در ادامه به جنگ ۳۳ روزه لبنان و رشادت‌ها و حمایت‎های شهید سردار سلیمانی از مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه در تهران بود و به سوریه رفت و خواست که به بیروت به شکلی بیاید تا در کنار ما باشد و با ما زیر بمباران ماند. حاج قاسم در بیروت در زمان جنگ ۳۳ روزه در بیروت ماند و به من می‌گفت یا با شما به شهادت می‌رسم یا با شما می‌مانم.

نصرالله افزود: بعد از (شکست) داعش، قدرت و امکاناتی که مقاومت در نیروی بازدارندگی و تجربه به دست آورد، به یکی از جدی‌ترین تهدیدهای برای اسرائیل تبدیل شد. بعد از ۲۰۰۶ ما را تهدید راهبردی نامیدند و اکنون یک درجه ما را بالا بردند و می‌گویند تهدیدی موجودیتی.

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها، حاج قاسم هیچ چیز از ما نخواست و دستوری به ما نداد و حتی جمهوری اسلامی هم چیزی از ما درخواست نکرد. دبیرکل حزب‌الله گفت: حاج قاسم با همه این کمک‌هایش، هیچ وقت منتی بر ما نگذاشت، بلکه همیشه می‌گفت که من وظیفه‌ام را برای رضای خدا انجام می‌دهم و امیدوارم که این ذخیره آخرت من باشد.

نصرالله افزود: تنها چیزی که از ما می‌خواستند، این بود که دفاع کنیم و استقامت بورزیم، اما هیچ‌گاه از ما نخواستند که تشکر کنیم. این جمهوری اسلامی و این اسلام سیاسی است که می‌خواهند با داعش و گروه‌های مشابه وجهه آن را خراب کنند؛ اینکه کشوری، مردمی و دولتی در کنار مظلومان بایستد و طبق توانش کمک کند، چیزی است که جمهوری اسلامی آن را انجام می‌دهد.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: صفات شخصی‌ ابومهدی المهندس خیلی شبیه شهید سلیمانی بود. ابومهدی خود را سرباز حاج قاسم می‌دانست. نایب رئیس حشد الشعبی صدها نیرو زیر دست خودش داشت، اما در مصاحبه‌ای گفت که او سرباز حاج قاسم است.

منبع : ایکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه