ارسال به دیگران پرینت

سال سخت ترامپ در خاورمیانه

وب سایت اکونومیک در روزهای پایانی سال 2019 به حوادث این سال پرداخته و معتقد است که سال گذشته برای ترامپ و اسرائیل بد بوده است.

سال سخت ترامپ در خاورمیانه

۵۵آنلاین :

مجله اکونومیک گزارش داد: یک سال گذشته برای ترامپ، سال سختی در خاورمیانه بود. او سال 2018 را با تلاش برای بیرون امدن از ویرانه های سوریه ی جنگ زده به پایان رساند. در ماه اکتبر به هزار سربازامریکایی، دستور داد تا موقعیت خود را در شمال سوریه، جایی که انها جهاد گران دولت اسلامی را تحت کنترل داشتند ، ترک کنند. همین امر باعث شد تا ترکیه فرصت را غنیمت شمرده و با همپیمانان کرد امریکا وارد نبرد شود و حکومت خودگردان انان را در شمال سوریه فلج کند. عقب گرد نیروهای امریکایی همچنین سبب شد تا روسیه و ایران که از مدافعان رژیم بشار اسد بودند در سوریه نفوذ بیشتری پیدا کنند. به نظر می رسد آقای اسد اکنون استان ادلب ، آخرین مکانی که در تصرف تروریست ها بود را بتواند باز پس گیرد. اما او حالا حاکم یک کشور فقیر تکه تکه است.

از طرفی اسرائیل نیز دو نیمه شده است.اسراییل دو انتخابات بی نتیجه در سال 2019 برگزار کرد ، بنابراین در ماه مارس انتخابات دیگری برگزار می شود. در ماه نوامبر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به اتهام رشوه خواری و کلاهبرداری در سه پرونده فساد متهم شد. نتانیاهو هرگونه اتهام به تخلف را رد کرد ، کیفرخواست ها را "کودتا" خواند و قول داد که در انتخابات بعدی شرکت خواهد کرد. در مبارزات قبلی او به روابط خود با ترامپ می بالید چرا که دولت امریکا ،ساخت شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و نیز حاکمیت اسراییل بر ارتفاعات جولان اشغالی را به رسمیت می شناخت. با این حال ، طرح توافقات اقتصادی میان اسرائیل و فلسطین که از سوی ترامپ مطرح شد نتوانست نظر مقامات را جلب کند . وقتی در زمینه ی اقتصادی به هیچ توافقی نمی رسیم هیچ امیدی برای توافقات در زمینه های سیاسی نمی ماند.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه