ارسال به دیگران پرینت

تبعات شهادت سردار برای هند

شواهد چندانی وجود ندارند که نشان دهند دولت ترامپ برای مدیریت رویارویی پیشبینی نشده با تهران، راهبردی طراحی کرده باشد. ترور (شهادت) سردار سلیمانی و همرزمانش در بغداد، تبعات خطرناکی برای حضور آمریکا در عراق دارد.

تبعات شهادت سردار برای هند

۵۵آنلاین :

تانوی مادان - مدیر پروژه هند در بروکینگز، درباره تبعات شهادت سردار سلیمانی گفت: همانطوری که پیشتر به تفصیل نوشته ام ، هند در واکنش به ترور(شهادت) سردار سلیمانی، بیانیه محتاطانه ای صادر کرد. هند نگرانی های جدی ای در رابطه با وخیم تر شدن اوضاع دارد. این کشور منافع حیاتی ای در خاورمیانه دارد، و 8.5 میلیون هندی ، در منطقه خلیج فارس زندگی می کنند. منبع عمده واردات نفت و گاز هند و منشا عمده سرمایه گذاری های (خارجی) که در اقتصاد این کشور صورت می گیرند، در این منطقه قرار دارد. دهلی همچنین امیدواربوده که از طریق بندرچابهار ایران - که به توسعه اقتصاد هند کمک می کند - خط انتقال (صادرات) به افغانستان و آسیای مرکزی باشد، و به همین دلیل مشمول معافیت های تحریمی دولت آمریکا گردیده است. به علاوه، کشورهای منطقه خلیج فارس، نه تنها بر توسعه افغانستان و پاکستان اثر گذارند، بلکه هند نیز نسبت به موضوع مبارزه با تروریسم در این منطقه ، دغدغه دارد.

هرگونه وخامت اوضاع بین ایران و آمریکا، منافع هند در این منطقه را دچار پیچیدگی می کند. به علاوه، دهلی نه تنها نگران سرایت درگیری ایران و آمریکا به سایر نقاط خاورمیانه است بلکه (بسته به ماهیت اقدام تلافی جویانه ایران) نسبت به سرایت این درگیری ها به خارج منطقه نیز دغدغه دارد. در صورتی که اوضاع در منطقه رو به وخامت بیشتر رود، ممکن است برای روابط اقتصادی هند با ایران و آمریکا، دارای تبعاتی باشد. بنابراین، دهلی تاکنون، به منظور حفاظت از منافعش، در ایجاد توازن بین روابطش با ایران و آمریکا (و همچنین عربستان و اسراییل)، مانند یک بندباز عمل کرده است. هرگونه وخامت جدی اوضاع موجب می شود که هند دست به انتخابی بزند که طالب آن نیست.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه