ارسال به دیگران پرینت

انتقام سخت سپاه به وقت ۰۱:۲۰ بامداد

«انتقام سخت»، همان وعده‌ای بود که رهبر معظم انقلاب بعد از ترور و به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی داده بودند، وعده ای که همزمان با به خاکسپاری حاج قاسم عملیاتی شد.

انتقام سخت سپاه به وقت ۰۱:۲۰ بامداد

۵۵آنلاین :

با رمز «یا زهرا(س)» و در ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد ۱۸ دی ماه آغاز شد، همان «انتقام سخت» سپاه پاسداران از آمریکایی ها و در خونخواهی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که رهبر انقلاب وعده آن را داده بودند.

نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام «شهید سلیمانی» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبید. پایگاهی که مهمترین مرکز فرماندهی عملیاتی آمریکا در منطقه بود و ترور سردار سلیمانی نیز از همان پایگاه فرماندهی شده بود.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه ای که با «بسم الله قاصم الجبارین» آغاز می شد، با تایید این حملات، به کشورهای عرب منطقه هشدار داد هر کشوری که مبداء اقدامات خصمانه علیه ایران شود،هدف قرار خواهد گرفت.انتقام سخت سپاه پاسداران، آمریکایی ها را دستپاچه و مجبور به تشکیل جلسه شورای امنیت ملی به ریاست ترامپ کرد ، جلسه ای که بدون سخنرانی ترامپ همراه شد.

رهبر انقلاب چند ساعت بعد از این حمله در سخنانی مهم عملیات موشکی سپاه پاسداران را تنها یک «سیلی» به آمریکا توصیف کردند و تاکید فرمودند باید به حضور فسادانگیز آمریکایی ها در منطقه پایان داده شود.

جزئیاتی مهم از عملیات «انتقام سخت» سپاه از آمریکا

ترامپ به فاصله چند ساعت از عملیات انتقام گیرانه سپاه پاسداران پشت تریبون رفت و در موضعی انکارگونه تلاش کرد خسارت به پایگاه عین الاسد را کم و بدون کشته اعلام کند. ادعایی که از سوی سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با پاسخی قاطعانه همراه شد و گفت؛«ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند و با هواپیمای C-۱۳۰ حمل شده‌اند. ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می‌دادند از آنجایی که شرایط تغییر می‌کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند. آنها می‌گویند که پایگاه را تخلیه کرده بودند، اما پس از عملیات سپاه، حداقل ۹ سورتی پرواز سی۱۳۰ برای انتقال مجروحانشان به اردن و فلسطین اشغالی انجام شد.»

در ادامه مهمترین واکنش ها به سیلی محکم سپاه پاسداران به ترامپ و اهالی کاخ سفید آمده است؛

واکنش چهره های نظامی

اسم/ سمت

اظهارات

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

* به شیطان بزرگ، رژیم صفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و تجاوز یا تحرک دیگر با پاسخ دردناک تر و کوبنده تری مواجه خواهد شد.

* به دولت های متحد آمریکا که پایگاه های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدا اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

* به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایت کار آمریکا نمی دانیم.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی/ فرمانده نیروی قدس سپاه

*اولین سیلی به صورت بزرگترین قدرت مادی عالم با اقتدار زده شد و انشاالله این ضربه مکمل تصمیم بسیار مهم پارلمان کشور عراق و اراده ملت‌های منطقه در اخراج و ازاله وجود نحس و نجس آمریکا و استکبار جهانی از منطقه خواهد بود.

سرلشکر سید یحیی صفوی/ دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا

* آمریکایی‌ها سیلی اول را خوردند، ۱۹ ساعت سکوت مرگبار و رئیس جمهور نادان آمریکا از هدف قرار دادن ۵۲ نقطه ایران عقب‌نشینی کرد. کاملا جا خوردند که تمام نیروها و پایگاه های آنها در منطقه در زیر هدف قدرت نیروهای مسلح ایران است و ضعف‌های خود را شناخته و قوت ایران را می‌شناسند. خداوند را به وجود رهبری مقتدر، با صلابت، آینده‌نگر، خویشتندار و مهربان که قلب رئوف ایشان را در گریه‌های ایشان بر سر پیکر حاج قاسم دیدیم.

سردار علی فدوی/ جانشین فرمانده کل سپاه

* این اقدام سپاه یکی از جلوه‌های توانمندی‌های ما بود. ما در برابر دشمن ایستادگی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم در حالی که هیچ کشوری توانایی اینکه برابر آمریکا از خود اراده‌ای نشان دهد را ندارد. آمریکا به رغم اینکه علیه کشور ما برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام داده اما کاری از پیش نبرده است، آنها هیچ غلطی نکرده‌اند و نمی‌توانند بکنند.

سردار حاجی زاده/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه

*ما ۱۳ فروند موشک به سمت پایگاه آمریکایی‌ها شلیک کردیم، اما آماده بودیم چند صد فروند موشک را در همان ساعات اول شلیک کنیم، اما فکر می‌کردیم که این درگیری ۳ روز تا یک هفته در حد محدود ادامه داشته باشد و برای این شرایط چند هزار فروند موشک آماده کرده بودیم.

*ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتماً ده‌ها نفر کشته و زخمی شده اند. می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می‌دادند، در گام‌های دوم و سوم، ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند.

سردار عباس نیلفروشان/ معاون عملیات سپاه

* خونخواهی شهید بزرگوار طی بررسی هایی که سپاه به عمل آورد پایگاه عین الاسد به عنوان چشم فتنه و جایی که عملیات های تروریستی آمریکا در منطقه از آنجا طراحی و اجرا می‌شد و ترور شهید سلیمانی هم از آنجا طراحی و اجرا شده بود، سپاه تصمیم گرفت تا این اتاق فرمان ترور را فشل کند و فرماندهی استکبار در منطقه را از بین ببرد.

* به کشورهای منطقه با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر سرزمینی یا پایگاهی مورد استفاده متجاوزین قرار گیرد در دایره هدف ما است. ما درحال بررسی دقیق‌تر میزان نقش رژیم اشغالگر قدس در ترور سردار سلیمانی هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی/ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح

* با عملیات در عراق یک آرامشی به مردم داده شد که جمهوری اسلامی مقتدر و عملیاتی و به دور از شعار است و بر همین اساس مهمترین پایگاه آمریکا را مورد اصابت موشک های ایران قرار داد. آمریکا تلاش می کند با عملیات جنگ روانی نگاه خودشان را به اذهان دیکته کنند و خلاء خود را در بحث نظامی که بسیار در آن ضعف دارند، جبران کند.

* پاسخ ایران به این کار تروریستی ارتش امریکا مطابق بند۵۱ منشور متحد دفاع مشروع کشوری بوده که مورد حمله قرار گرفته است.

سردار رمضان شریف/ سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

* ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

*{با اشاره به واکنش آمریکایی ها به این حملات}: ابتدا اعلام کردند که ترامپ می خواهد سخنرانی داشته باشد و بعد گفتند که بیانیه ای را منتشر می کند. آمریکایی ها در بحث و سردرگمی قرار گرفته اند.

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران

*سیلی فرزندان مومن شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای انتقام خون شهدای مقاومت، در سحرگاه امروز بر چهره جنایتکار و تروریست آمریکا بخشی از اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان/ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران

* این حمله پاسخی بود به اعمال آمریکا، آمریکایی که ناجوانمردانه سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را ترور کرده بود.

* این پاسخ یکی از پاسخ‌ها به گستاخی‌ آمریکاست و در صورت تداوم شرارت آن‌ها، پاسخ‌های کوبنده‌تر ادامه خواهد داشت. آمریکا در منطقه منفور است و تمام جبهه مقاومت چنان ضربه‌ای به آن‌ها خواهند زد که با خفت و خواری منطقه را ترک کنند.

امیر حاتمی/ وزیر دفاع

* این یک انتقام سخت بود و با توجه به اراده محکم و قاطعی که در نیروهای مسلح برای انتقام وجود داشت، شب گذشته با شلیک ده‌ها موشک ساخت جمهوری اسلامی این مسئله رخ داد.

* در این حملات یک پایگاه مهم آمریکایی که خودشان گفتند هزینه‌های زیادی در آن انجام داده‌اند، برای اولین‌بار بعد از تاریخ جنگ جهانی دوم‌ مورد هدف قرار گرفت و درس بزرگی‌ برای ایالات متحده بود

حجت‌الاسلام علی سعیدی/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

* وقتی قوت و قدرت در کنار یکدیگر قرار گیرند، اقتدار به وجود می‌آید به عنوان مثال اگر روی قایق‌های تندرو موشک قرار گیرد، اما ایمان نباشد، کارایی نخواهد داشت و یا برعکس

واکنش مقامات و چهره های سیاسی به حمله موشکی سپاه

اسم/ سمت

اظهارات

حسن روحانی/ رئیس جمهور

* از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می کنیم که با عملیاتی که علیه پایگاه بزرگ آمریکایی ها در منطقه انجام داد به خوبی نشان داد که ما در برابر آمریکا عقب نشینی نمی کنیم. اگر آمریکا مرتکب جنایتی شود هرچند که بخواهد تهدید کند باید بداند که پاسخ قاطع نیروهای مسلح ما را دریافت خواهد کرد.

* اگر آمریکا از این به بعد بخواهد مرتکب جنایت دیگری شود باید بداند که پاسخ محکم تری را خواهد گرفت.

* معتقدم آمریکا باید پاسخ اصلی خود را از ملت های منطقه دریافت کند؛ آنها دست سردار سلیمانی عزیز ما را در این جنایت قطع کردند؛ انتقامش این است که پای آمریکا را از این منطقه بریده و قطع کنیم.

سید ابراهیم رئیسی/ رئیس قوه قضاییه

* این عملیات مهم سیلی سخت دیگری بر چهره سیاه رژیم جنایتکار آمریکا نشاند. پایگاه هدف قرار گرفته، مهمترین پایگاه اشغالگران عراق و نقطه هدایت عملیات تروریستی علیه سردار فداکارمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

*اصابت دقیق موشک‌های پر قدرت جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های اشغالی آمریکا و ناتوانی آن‌ها در ردگیری و انهدام موشکها، بار دیگر پوشالی بودن قدرت استکباری را ثابت کرد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی/ مرجع تقلید شیعیان

* از فرزندان سپاه تشکر می‌کنیم که دیشب نخستین ضربه را به تروریست‌های نظامی آمریکا وارد کردند.

اسحاق جهانگیری/ معاون اول رئیس جمهوری *سیلی اول؛ باصلابت و کوبنده، و البته هشداردهنده و بازدارنده.
علی ربیعی/ سخنگوی دولت

*در این عملیات پایگاه آمریکا بدون امکان واکنش پدافندی هدف قرار گرفت. ما جنگ‌طلب نیستیم اما این پاسخ حق مشروع ماست. اگر آمریکا واکنش نشان دهد، اقدامی متقابل و شدیدتری خواهیم داشت.

* ضربه نظامی ایران به گونه‌ای بود که ده‌ها موشک بالستیک بدون ردیابی شلیک شده و پایگاه و مهد عملیات تروریستی آمریکا را هدف قرار دادند.

محمود واعظی/ رئیس دفتر رئیس جمهوری

* در ارتباط با موضوع آمریکایی ها از ابتدا اعلام کردیم این کار بدون پاسخ نمی ماند. همان طوری که نظام دولت و مردم وعده کرده بودند این کار (انتقام) انجام شد و اقدام مهمی بود.

* تنها انتقام این حمله نظامی نبوده است؛ مصوبه پارلمان عراق یک نوع انتقام بوده است. وحدت مردم ایران و عراق و دو دولت هم انتقام دیگری بود. وحدتی که در داخل ایران ایجاد شد هم یک انتقام دیگری است.

محمد جواد ظریف/ وزیر امور خارجه

* ما به دنبال جنگ نیستیم اما در مقابل تجاور از خود دفاع می‌کنیم.

*تنها انتقام، خروج آمریکا از منطقه است.

محمد جواد آذری جهرمی/ وزیر ارتباطات و فن آوری * از منطقه ما گم شید بیرون.
محسن رضایی/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

* ‏بسم رب الشهدا، اول انتقام را با دهها موشک آغاز کردیم و بعد برادرم را به خاک سپردیم.

*دستمان روی ماشه است، اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم نیروهای انقلاب را خواهند دید.

سعید جلیلی/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام *انتشار عکسی از پرچم ایران در توئیتر خود
عباسعلی کدخدایی/ سخنگوی شورای نگهبان * در حقوق بین الملل دفاع مشروع پاسخی است به هر گونه تجاوز. عملیات صبح امروز در مقابل تجاوز دولت ترامپ در ترور مقامات عالی کشور بود، اقدامی تصریح شده در منشور ملل متحد و شناخته شده در حقوق بین الملل عرفی.
حسینعلی امیری/ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور * کاری که انجام شد کاملا مطابق قوانین بین‌المللی بوده است. اساسنامه بین‌الملی که سال ۲۰۱۰ اصلاح شد، اقدام سپاه را دفاع مشروع محسوب می‌کند.
علی مطهری/ نماینده تهران

* نکته مهم در پاسخ امروز ایران به آمریکایی‌ها این است که با وجود اعلام آماده باش نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد آنها نتوانستند از سامانه ضد موشکی خودشان استفاده کنند و مانع از اصابت موشک به پایگاه خود شوند که این نشان می‌دهد که قدرت نظام آمریکا آنچنان هم که تبلیغ می‌کنند، قدرتمند نیست و آسیب‌پذیر است.

* هشدار سپاه به کشورهای منطقه درباره عدم استفاده از خاک این کشورها از سوی آمریکا برای حمله احتمالی به ایران، بسیار جدی است اگر بنا باشد از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیروهای آمریکایی به ایران حمله کنند طبیعی است که ایران پاسخ قاطع به آنها خواهد داد.

مجتبی ذوالنوری/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس * همان‌طور که گروه‌های حشد الشعبی بیان کردند اگر آمریکایی‌ها از منطقه بیرون نروند پایگاه‌های آنها را به تلی از خاک تبدیل می‌کنیم به طوری که حتی نمی‌توانند جنازه‌های سوخته آنها از عراق را خارج کنند.
سیدحسین نقوی‌حسینی/ سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس * آمریکایی‌ها پیش از این اعلام کرده بودند تمام پایگاه‌های ایران را تحت کنترل خود دارند، حتی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ۵۲ نقطه فرهنگی ایران را تحت نظر دارند تا در صورت اقدام نظامی به آن نقاط حمله کنند، اما با اقدام هوافضای سپاه مشخص شد که آمریکایی‌ها در مقابله با ایران ناتوان هستند.
حشمت الله فلاحت پیشه/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

*این اقدام نظامی برای اولین‌بار راهبردهای نظامی جهانی در حوزه‌های ماموریت سربازان آمریکایی را بعد از جنگ جهانی دوم دچار تغییر کرد تاکنون آمریکایی‌ها با چنین مقابله مستقیمی مواجه نبودند که کشوری اعلام کند از آنها انتقام می‌گیرد و بعد در سطح نظامی انتقام را عملیاتی کند.

علاءالدین بروجردی/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس * جمهوری اسلامی ایران با حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در منطقه به دنیا ثابت کرد حرفی که این نظام می‌زند و برای اولین‌بار مقام معظم رهبری آن را بیان کردند مبنی براینکه انتقام سختی خواهیم گرفت را تحقق بخشید.
حمیدرضا حاجی‌بابایی / رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس *آمریکا باید از عراق رخت بربندد زیرا علاوه بر این‌که موقعیت‌اش را در منطقه از دست داده ابهت دروغین و پوشالی‌اش با اقدام انتقام‌جویانه ایران فروریخت.

اسدالله عباسی/ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس

* حمله سپاه به پایگاه آمریکا در خاک عراق مصداق بارز دفاع از امنیت کشور بود. آمریکایی‌ها مدعی هستند که با این پایگاه‌ها قصد ایجاد امنیت و آرامش را در منطقه دارند در حالی‌که با ماجراجویی‌هایشان آسایش و آرامش کل خاورمیانه را بر هم زده‌اند.
بهروز نعمتی / عضو هیات رئیسه مجلس

*آمریکایی‌ها می‌گویند حمله ایران به پایگاه هوایی آنها در عین الاسد کشته نداشته در حالیکه با توجه به اطلاعات واصله از عراقی‌ها، این موضوع ۱۰۰ درصد کذب است و منابع عراقی تعداد ۸۰ کشته را مطرح کرده‌اند.

* دلیل اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با این موضوع کنار بیایند و به نوعی عقب نشینی کردند این است که می‌دانند ایران در انتقام، سخت گیرانه عمل خواهد کرد و اگر آنها بخواهند اقدام مجددی داشته باشند اتفاق سخت‌تری در انتظارشان خواهد بود. این چیزی است که آمریکایی‌ها با شلیک موشک‌های ایران متوجه آن شدند.

نصراله پژمانفر/ سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس

* ما با کسی سر جنگ نداریم اما اگر کسی حقوق ما را تضییع و منافع ما را تهدید کند و به ما خسارت برساند ما دست به مقابله به مثل می‌زنیم.

* پیام دیگر این حمله موشکی به کشورهایی است که پایگاه‌های نظامی در اختیار آمریکا قرار می‌دهند تا ایجاد این پایگاه‌ها برایشان امنیت ایجاد کند اما امروز هدف قرار گرفتن پایگاه عین‌الاسد نشان داد که وجود پایگاه آمریکا در هر کشوری نه تنها امنیت بوجود نمی‌آورد بلکه موجب ناامنی در آن کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم/ سخنگوی جامعه روحانیت مبارز

* همانطور که فرمانده کل سپاه، سردار سلامی در کرمان وعده داده بودند، پاسخ سپاه قاطع، کوبنده و پایان دهنده و برای ملت ما امیدبخش بود. این حمله، حمله بسیار جانانه‌ای بود که این پایگاه بسیار بزرگ آمریکایی در منطقه را با خاک یکسان کرد و تعداد قابل توجهی از سربازان آمریکایی را از بین برد.

* آمریکا با این ضربتی که دریافت کرد، دیگر به ترامپ و امثال ترامپ اعتماد نخواهد کرد و فاتحه دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ خوانده شد.

منصور حقیقت‌پور/ مشاور رئیس مجلس

* حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد، یک جلوه کوچک و یک تک محدود از جانب ایران بود و برخورد شدیدتر و عمیق‌تر در صورتی که آمریکا دست از پا خطا کند در راه است و ما توان برخوردهای به مراتب شدیدتر با آمریکا را داریم.

* توان نظامی ما برای آمریکایی‌ها مایوس‌کننده خواهد بود و لرزه بر اندام تمام مزدوران عرب و غیر عرب منطقه خواهد انداخت و اعراب مزدور منطقه از همین الان باید برای خود به دنبال سوراخ موش باشد.

احمد حکیمی‌پور/ دبیرکل حزب اراده ملت ایران * دشمنان ایران اسلامی بدانند که ایران بر سر منافع ملی، امنیت کشور و خطوط قرمز خود سر سوزنی مماشات نمی‌کند. آمریکا یکی از بهترین ژنرال‌های نظامی ایران را ناجوانمردانه ترور کرده است و ایران قطعا نمی تواند ساکت بنشیند و تماشا کند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی/نماینده ولی فقیه در استان مرکزی *حمله قهرمانانه و مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد به عنوان یکی از مواضع تروریستی نیروهای آمریکایی اشغالگر و تروریست، گام نخست در انتقام خون سردار شهید سلیمانی و همرزمانش است که این اتفاق مبارک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، جبهه مقاومت و خانواده سردار سلیمانی تبریک عرض می‌کنم.
بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

* حملات موشکی در همان مکانی صورت گرفت که مرکز فرماندهی عملیات ترور بود و به صورت سمبلیک در همان ساعتی از شبانه روز اتفاق افتاد که خودروی سیدالشهدای مقاومت هدف قرار گرفته بود.

*اصابت موشکهای حسن تهرانی مقدم در انتقام از ترور قاسم سلیمانی بر پایگاه راهبردی عین الاسد امریکا، پاسخی معتبر به آرزوی چند ده ساله همه قهرمانان مبارزه با امریکا در سراسر جهان بود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه