ارسال به دیگران پرینت

سفیر آمریکا در برلین: ترامپ به دنبال مذاکره با ایران است

«ریچارد گرنل» در واکنش به حمله تلافی جویانه ایران به پایگاه های آمریکا در عراق مدعی شد که واشنگتن به دنبال مذاکره و راه حل دیپلماتیک در مورد ایران است.

سفیر آمریکا در برلین: ترامپ به دنبال مذاکره با ایران است

۵۵آنلاین :

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، بامداد چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است. در همین رابطه «ریچارد گرنل» سفیر ایالات متحده در آلمان در گفت و گو با نشریه بیلد (BILD) آلمان گفت: واقعیت این است که رئیس جمهوری دونالد ترامپ از همان ابتدا گفت که ما جنگ نمی خواهیم. ما برای محافظت از نیروهای خود و دیپلمات های خود همه کار می کنیم. وی افزود: ترامپ می خواهد مذاکره کند و به یک نتیجه دیپلماتیک دست یابد، اما این مساله به ایرانی ها بستگی دارد. این دیپلمات آمریکایی بدون اشاره به رفتار ترویستی دولت واشنگتن در نقض حاکمیت عراق و ترور نظامی ارشد ایران مدعی شد که اگر ایران از خطوط قرمز عبور کند، با پاسخ آمریکا روبه رو خواهد شد.

به گفته وی ،کشته شدن نیروهای آمریکایی و یا متحدانش در منطقه از جمله این خطوط قرمز است. گرنل مدعی شد که ما اکنون قادریم از همه سربازان آمریکایی در عراق و متحدانمان در آنجا را محافظت کنیم و از چند هفته پیش شروع به آماده سازی کرده ایم. اما ترامپ برای متوقف کردن این جنگ انتخاب شد. ما می خواهیم سربازان خود را به خانه بیاوریم. ما دیگر این درگیری ها را نمی خواهیم. در پی حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در اربیل یک سخنگوی دولت آلمان از سلامت کامل نظامیان این کشور در شمال عراق خبر داد و گفت: ما با نظامیان خود در تماس هستیم، حال همه آنها خوب است. همچنین ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حمله ایران به دو پایگاهش در عراق، گفت که ارزیابی تلفات و خسارات در حال انجام است. ترامپ سه‌شنبه‌شب به وقت محلی در توئیتی مدعی شد که همه چیز خوب است. موشک‌هایی از ایران به سوی دو پایگاه واقع در عراق شلیک شد. ارزیابی تلفات و خسارت‌های در حال انجام است. تا حالا همه چیز خوب بوده است. ترامپ همچنین نوشت: فردا صبح(چهارشنبه به وقت محلی) یک سخنرانی خواهم داشت.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه