ارسال به دیگران پرینت

«باقر» هم استعفا داد و تمام!

يک لاريجاني ديگر از عرصه قدرت کنار کشيد؛ در ابتدا علي لاريجاني رئيس مجالس هشتم، نهم و دهم بود که در کمال تعجب براي حضور در انتخابات مجلس دهم ثبت نام نکرد و به نوعي خود را از بهارستان دور کرد. پس از آن هم صادق لاريجاني کرسي رياست قوه قضائيه را به سيدابراهيم رئيسي داد.

«باقر» هم استعفا داد و تمام!

۵۵آنلاین :

جواد لاريجاني نيز از گردونه خداحافظي با مناصب مديريتي عقب نماند و کنار گذاشته شد تا علي باقري‌کني با حکم رئيس قوه قضائيه به اين سمت منصوب شود. 20 شهريور سال جاري فاضل‌لاريجاني ديگر برادر لاريجاني‌ها هم پس از هفت سال و شش ماه از رياست دانشگاه آزاد‌اسلامي واحد علوم و تحقيقات آيت‌ا... آملي کنار رفت و سيداحمد شهيدي به عنوان سرپرست جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد بين‌الملل آيت‌ا... آملي منصوب شد. داستان فاضل لاريجاني از سال 91 کليد خورد. محموداحمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري سابق ايران در 15بهمن 1391 در صحن علني مجلس نواري را پخش کرد که طي آن فاضل لاريجاني در جلسه‌اي با سعيد مرتضوي به دنبال اجراي پروژه‌هاي اقتصادي بود. علي لاريجاني که آن زمان نيز رياست مجلس را بر عهده داشت، به شدت نسبت به اين عمل واکنش نشان داد. در فيلمي که احمدي‌نژاد منتشر کرد، فاضل لاريجاني از سعيد مرتضوي، رئيس وقت سازمان تأمين اجتماعي مي‌خواهد او را با بابک زنجاني آشنا کند. فاضل لاريجاني در نامه خود درباره اين فيلم گفته است: «تاکيد مي‌نمايم جلسه با سعيد مرتضوي با اصرار خود ايشان و اغواگري رابطي از سوي ايشان برگزار شده بود و بنده هيچ پيشنهاد و درخواستي براي حضور در دفتر آقاي مرتضوي نداشتم. در همين راستا تاکيد دارم فيلمبرداري از جلسه با برنامه‌ريزي قبلي و براساس سناريوي جعلي ديکته شده اجرا شد. سوال اينجاست چرا آقاي مرتضوي که با امکانات کامل از جلسه فيلم گرفته‌است تمام فيلم جلسه را که حاوي سخنان خودش است بدون دستبرد و مخدوش کردن منتشر نمي‌نمايد و فقط در اقدامي ناجوانمردانه به صورت گزينشي و مخدوش سخنان مرا پخش مي‌نمايد؟»

آخرين لاريجاني هم رفت

در نهايت ديروز باقر هم به جمع چهار برادر خود پيوست و از معاونت آموزشي وزارت بهداشت استعفا داد. در متن نامه حاوي استعفاي دکتر باقر لاريجاني آمده است: «خداوند را شکر مي‌گويم که توفيق خدمت در نظام مقدس جمهوري اسلامي را براي سالياني براي بنده فراهم نمود و اين توفيق بسي شيرين‌تر که در نظام سلامت، خدمتگزار مردم شريف ايران بوده و خواهم بود. کشور ما به برکت حضور مديران دلسوز و اساتيد ارزشمند و کارکنان خدوم، دستاوردهاي شگرفي در شئونات مختلف حوزه سلامت داشته است که افتخار مي‌کنم به عنوان جزئي از اين بخش، نقشي کوچک در اين دستاوردها داشته‌ام. خصوصاً در اين چند سال اخير که مجموعه آموزش عالي سلامت به برکت برنامه تحول و نوآوري دوران درخشاني را تجربه کرد. استقرار آمايش سرزميني و ماموريت گرايي در دانشگاه‌ها، اعتباربخشي کليه دانشگاه‌ها و دانشکده‌هاي علوم پزشکي و بيمارستان‌هاي آموزشي، اعتباربخشي ده ساله برنامه پزشکي عمومي کشور از سوي WFME، گسترش رشته‌هاي تحصيلات تکميلي، تخصصي و فوق تخصصي در قالب سند برآورد نيروي انساني نظام سلامت، افزايش چهاربرابري دانشجويان خارجي، بازنگري برنامه‌هاي آموزشي در جهت تقويت جامعه‌نگري، استقرار نظام مديريت آمايشي آموزش پزشکي و توسعه مأموريت‌گرايي، دسترسي 60 درصد دانشجويان علوم پزشکي به بخشي از آموزش‌هاي خود از طريق فضاي مجازي با مشارکت 70 درصد اعضاي هيأت علمي در همين نيمسال جاري، اعتلاي عدالت آموزشي با پذيرش 30 درصدي بومي رشته‌هاي پزشکي، برنامه‌ريزي تربيت نيروي انساني در افق ده ساله، افزايش اعتبارات حوزه آموزش، استقرار چندين هزار صندلي آزمون الکترونيک و برگزاري سه چهارم آزمون‌هاي ملي به صورت الکترونيک و صرفه‌جويي جدي از اين مجرا و... همگي از دستاوردهاي گرانبهايي است که با عنايات خداوند متعال در اين دوره نصيب کشور شد. خوشبختانه گفتمان نوين آموزش پزشکي امروز در سطوح مديريتي جوانان و مديران ارزشمندي را پرورانده است که تداوم دستاوردهاي گرانسنگ اين حوزه را تضمين خواهد کرد. اطمينان دارم که به توفيق الهي و درايت حضرتعالي و همکاران دانشمند و توانمند حوزه آموزش علوم پزشکي، اين توسعه و تعالي تداوم خواهد داشت. در بخش پاياني اين نامه آمده است: متأسفانه بروز شرايط ويژه براي بنده در طول يک سال گذشته به دليل بيماري همسر و نياز به مراقبت از ايشان، اوضاع را به‌گونه‌اي دشوار نموده است که بيش از اين فرصت حضور تمام وقت و تمرکز مطلوب بر حوزه آموزش را براي بنده فراهم نمي‌نمايد. لذا همان‌گونه که در چند ماه گذشته نيز مکرر بيان شد، از جنابعالي (وزير بهداشت) استدعا دارم عذر بنده را از تصدي مسئوليت حوزه آموزش پذيرا باشيد. البته از آنجا که به هيچ عنوان راضي به دغدغه‌مندي شما براي انتخاب فوري جايگزين نبودم، پيرو مذاکرات تا پايان اين نيمسال تحصيلي همچنان ادامه خدمت دادم. البته از انجام وظيفه در زمينه‌هاي ديگري مانند کميته ملي بيماري‌هاي غيرواگير و شوراي عالي اخلاق پزشکي حسب ضرورت، که مستلزم بار اجرايي سنگين و تمام وقت نباشد فروگذار نخواهم کرد.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه