ارسال به دیگران پرینت

امشب درباره گام پنجم جلسه مهمی برگزار می‌شود

سید عباس موسوی در نشست خبری گفت: برای برداشته شدن گام پنجم، تصمیماتی اتخاذ شده بود اما باتوجه به تحولات جاری، امشب جلسه مهمی آن هم باتوجه به تحولات جدید درباره گام پنجم برگزار می‌شود.

امشب درباره گام پنجم جلسه مهمی برگزار می‌شود

۵۵آنلاین :

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در جمع خبرنگاران، ضمن یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: سردار ، قهرمان مبارزه با خشونت و افراط گرایی بود هرچند رسانه‌های بیگانه می‌خواهند چهره دیگری از ایشان نشان دهند که توفیقی نخواهد داشت. به دولت و ملت عراق هم تسلیت می‌گوییم و به خاطر برگزاری مراسم تشییع باشکوه مردم این کشور سپاسگزایم.

او افزود: اقدامات حقوقی پس از ترور سردار سلیمانی از سطح سازمان ملل و دبیرکل آغاز شده است. دکتر ظریف در تماس با همتایان خود تاکید کردند، این اقدام اشتباه بزرگی بوده و مسئولیت کلیه عواقب را بر عهده دولت تروریست آمریکا اعلام کردند.

موسوی درباره برگزاری مجمع گفتگوی تهران نیز ادامه داد : مجمع گفتگوهای تهران با حضور شخصیت های داخلی و خارجی و با محوریت پویش صلح هرمز روز سه شنبه در تهران برگزار می‌شود.

موسوی درباره درخواست برخی کشورها مبنی بر مذاکره ایران با آمریکا برای کاهش تنش گفت: قطعا ایران و وزارت خارجه، مذاکره زیر سایه تهدید را نمی‌پذیرند. به هیچ وجه بحث مذاکره با آمریکا مطرح نیست . وزارت خارجه مجری دستورات نظام است. اینکه برخی حرف می‌زنند موضع رسمی تلقی نمی‌شود.

عباس موسوی درباره اقدامات حقوقی ترور سردار سلیمانی توضیح داد: فارغ از سازمان های بین المللی تلاش می کنیم اعتراض خود را به گوش آنها برسانیم و رساندیم. مذاکره با گوترش و نامه های ارسالی در این راستا بود. این اقدام تروریسم دولت آمریکا است و مسئولیت عواقب آن با مرتکبین این اقدام است. پیگیری‌ها در این باره ادامه دارد.

موسوی درباره انتقام سخت ایران از امریکا و احتمال جنگ میان دو کشور گفت: این نکته قابل پیش بینی نیست اما ایران بدنبال جنگ نیست. ملت ما نشان داده که دست بسته نیست. تصمیم نهائی را قوه عاقله نظام می‌گیرند. امیدواریم ملت ایران گرفتار جنگ نشود.

موسوی سفر هیات عمانی به ایران برای میانجیگری را به شدت رد کرد.

او ادامه داد: برای برداشته شدن گام پنجم، تصمیماتی اتخاذ شده بود اما باتوجه به تحولات جاری، امشب جلسه مهمی آن هم باتوجه به تحولات جدید درباره گام پنجم برگزار می‌شود. در عالم سیاسی تحولات به هم ربط دارد. تصمیم گیری امشب خط و مشی ما را مشخص می‌کند.

موسوی بیان داشت: اتحادیه اروپا درخواستی را برای سفر وزیر امور خارجه به بروکسل مطرح کرده اما هنوز در این باره، تصمیم گیری و قطعی نشده است.

موسوی با اشاره به اظهارات گستاخانه آلمان، فرانسه و انگلیس درباره ترور سردار سلیمانی تصریح کرد: اروپایی ها درباره مسایل منطقه ای و نفوذ منطقه ای ما موضع همسویی ندارند. مواضع آنها هم گستاخانه بوده و غیرقابل قبول است. سخنان اروپایی‌ها که درباره گسترش تروریسم و نقش ایران و سپاه مطرح می‌شود، فرار رو به جلو و کتمان واقعیت است. آنها می‌دانند رشادت‌های سردار سلیمانی در منطقه باعث شده حرکت تروریسم به سمت اروپا متوقف شود. ما در گذشته شاهد اقدامات تروریستی در بخش های مختلف اروپا بودیم. رهبری سردار سلیمانی اروپا را امن کرد. من حمایت اروپا را از گروه های تروریستی یادآوری می‌کنم. از این رو ما ژست اروپا را نمی پذیریم و باید واقعیت ها را در نظر بگیرند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار کرد: من روایت رسمی، نظامی و امنیتی درباره ترور سردار سلیمانی ندارم. آنچه برای ما مهم است اقدامی بوده که آمریکا مرتکب شده است. این بحث ها توسط بخش های امنیتی و نظامی بررسی می شود.

موسوی درباره بازداشت کادر پرواز و مهماندار هواپیمای حامل سردار سلیمانی گفت: من اطلاعی درباره بازجویی‌ها ندارم و دوستان امنیتی بررسی می ‌کنند.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه