ارسال به دیگران پرینت

ورود پلیس فتا به سیگنال‌فروشان بورس در شبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه کسانی حق مشاور را دارند که از سازمان ناظر مجوزهای مربوط به آن را دریافت کرده باشند، گفت: اطلاع رسانی و ارایه مشاوره به هیچ وجه نباید به صورت انبوه و از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های فضای مجازی انجام شود.

ورود پلیس فتا به سیگنال‌فروشان بورس در شبکه‌های اجتماعی

۵۵آنلاین :

علی صحرایی، اقدامات مسئولان بازار بورس برای جلوگیری از اطلاعات فروشی و سیگنال فروشی عده‌ای در بازار سرمایه از طریق شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: هر فردی حقیقی و حقوقی که بخواهد در زمینه ارایه سیگنال فعالیت داشته باشد باید از سازمان بورس مجوز دریافت کند.

وی تاکید کرد: کسانی حق مشاوره دارند که از سازمان ناظر مجوزهای مربوط به آن را دریافت کرده باشند.

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه تعریف و مفهوم اطلاع رسانی با موضوع تحلیل متفاوت است و حامل نکات بسیار ریزی است، ادامه داد: اطلاع رسانی و ارایه مشاوره به هیچ وجه نباید به صورت انبوه و از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های فضای مجازی انجام شود.

صحرایی افزود: هشدارهایی به مدیران گروه ‌هایی که نسبت به ارایه سیگنال در فضای مجازی اقدام کرده ‌اند داده‌ایم و در حال هدایت آنها به سمیر درست و قانونی هستیم.

وی گفت: مردم باید مراقب سرمایه خود باشند و این کانال ‌ها و گروه‌ها را پیگری نکنند. این موضوع هم مانند هر پدیده اجتماعی دیگر نیاز به فرهنگ‌سازی و شناسایی مسیر درست از غلط را دارد.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به ورود پلیس فتا به موضوع سیگنال فروشی در فضای مجازی اظهار داشت: پلیس فتا این موضوع را پیگیری می‌کند و تفاهمنامه‌ای بین سازمان بورس و پلیس فتا در این باره منعقد شده است تا همکاری فنی لازم با بورس در این زمینه انجام شود تا امکان برخورد قضایی با متخلفان وجود داشته باشد.

صحرایی گفت: در ابتدای کار قصد برخورد با افراد را نداریم در این مرحله به صورت گسترده هشدارهای لازم را به فعالان در این زمینه خواهیم داد تا مقررات و قوانین موجود در این زمینه به همه افراد حاضر در بازار یادآوری کنیم و پس از این مرحله انتظار داریم نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام کنند.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه