ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر کار: همه کارگاه‌ها باید طبقه بندی مشاغل را اجرا کنند

معاون وزیر کار گفت: همه کارگران اعم از قرارداد موقت، دائم و فصلی باید با طرح طبقه بندی مشاغل تطبیق داده شوند و مزد و مزایای آنها در چارچوب نظام جبران خدمات طرح طبقه بندی مشاغل پرداخت شود.

معاون وزیر کار: همه کارگاه‌ها باید طبقه بندی مشاغل را اجرا کنند

۵۵آنلاین :

حاتم شاکرمی در همایش کارشناسان طبقه بندی مشاغل ایران با اشاره به دامنه شمول طرح طبقه بندی مشاغل اظهار داشت: پرداخت بدون تبعیض مزد برای انجام کارهای هم ارزش از حقوق اولیه نیروی کار است.

وی افزود: پیمانکارانی که تحت هر شرایطی با شرکت‌های پیمان‌دهنده قرارداد داشته و فعالیت می‌کنند باید از طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه اصلی تبعیت کنند.

شاکرمی تصریح کرد: هدف از نظام جبران خدمت که یکی از موضوعات با اهمیت در رابطه با مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی است ارتقای انگیزش و بهره وری کارکنان و حفظ و صیانت از نیروی انسانی شاغل در سازمان‌ها است.

وی گفت: با رشد پدیده جهانی شدن اقتصاد، توسعه فن آوری و دانش و گسترش بخش خدمات، لزوم تغییر بازنگری در نظام طبقه بندی مشاغل و تحول در مدیریت منابع انسانی امری ضروری بوده است.

شاکرمی ادامه داد: نظام طبقه بندی مشاغل باید متناسب با تحولات تکنولوژیکی و تغییرات روزافزون نظام اقتصادی و روابط کار صنعتی و همچنین نیازهای نوین شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی انعطاف پذیر بوده و منتج به افزایش بهره وری نیروی کار و کارگاه شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهداف طرح طبقه بندی مشاغل نیز گفت: از اهداف این طرح، سرعت بخشیدن و شفافیت است که اجرای صحیح آن باعث افزایش بهره وری، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ایجاد تعادل در بازار کار، پاسخگویی به نیازهای سیستم جبران خدمت، هم افزایی بین کارگر و کارفرما و در نهایت کاهش دعاوی کارگر و کارفرما و ممانعت از اعمال نظرهای فردی می‌شود.

شاکرمی گفت: این معاونت آمادگی دارد برای ارتقا بیشتر سطح خدمات خود، نشست‌های مشترک همفکری و هم اندیشی در خصوص طرح‌ها و مدل‌های جدید ارزشیابی مشاغل برگزار کند.

در ادامه این مراسم، کوروش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، ضمن تشریح الزامات و موارد قانونی مرتبط با طرح‌های طبقه بندی مشاغل، به مشکلات اجرایی آن پرداخت و گفت: در حال حاضر اداره کل روابط کار و جبران خدمت، تعامل و انعطاف پذیری لازم را برای بررسی روش‌های ارزیابی مشاغل و نظام پرداخت مزدی مشروط به برقراری عدالت مزدی برای کارهای هم ارزش را فراهم کرده است.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن فرآیند گردش کار بررسی و تائید طرح‌های طبقه بندی مشاغل از طریق سامانه جامع روابط کار از تمامی ذی نفعان خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت و ثبت نام اقدام کنند.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه