ارسال به دیگران پرینت

کاندیدای زن اصولگرا: شورای نگهبان با کسی شوخی ندارد، اصلاح‌طلبان بهانه می‌آورند

یک کنشگر سیاسی اصولگرا مجلس یازدهم را متعلق به جریان اصولگرا دانست و گفت: انتقاد اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان فرار رو به جلو است.

کاندیدای زن اصولگرا: شورای نگهبان با کسی شوخی ندارد، اصلاح‌طلبان بهانه می‌آورند

۵۵آنلاین :

فاطمه رهبر کنشگر سیاسی اصول‌گرا درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اولویت اول مردم مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تا پایان مجلس دهم در خرداد ۹۹ زمانی مناسبی برای اینکه شاهد اقدامات خوبی از جمله در موضوع بودجه سال آینده و ملاحظات مربوط به آن باشیم وجود دارد، اظهار کرد: مجلس یازدهم باید به مسائل اقتصادی توجه داشته باشد و با توجه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب با یک مدیریت جهادی از طرف مجلس و همراهی دولت فعلی و بعدی به ثبات امنیت ملی، فرهنگی و اجتماعی و مسائل مربوط به جوانان بپردازد.

نماینده ادوار مجلس درباره آرایش سیاسی مجلس یازدهم، گفت: در ادوار گذشته شاهد این بودیم که در هر مجلس دو سوم نمایندگان مجلس قبل ریزش می‌کنند؛ اما آرایش کلی مجلس یازدهم سمت و سوی اصول‌گرایی خواهد داشت و علت آن هم این است که مردم فکر می‌کردند اگر به طیف اصلاح‌طلبان رای بدهند وضعیت خیلی خوب می‌شود یا آنها می‌توانند اقداماتی انجام دهند اما شاهد این بودیم که وضعیت خیلی بدتر شد و مجلس فعلی یکی از ضعیف‌ترین مجالس ده دوره گذشته است؛ نمره نخست در ضعیف بودن را می‌گیرد و حتی از دوره ششم هم ضعیف‌تر است.

وی ادامه داد: در دوره مجلس ششم سیاستی دنبال شد که می‌گفتند که همراه با دولت اصلاحات می‌خواهند در توسعه مشارکت سیاسی اقداماتی را انجام دهند، علی‌رغم اینکه در حوزه‌های دیگر کاری نکردند در موضوع توسعه سیاسی موفق بودند.

رهبر یادآور شد: در این دوره اگر به هر نماینده‌ای بگویید که عملکرد خودش هم در حوزه انتخابیه و هم در کلان کشو را ارائه دهد، می‌بینید که کاری انجام نداده است.

وی درباره نظر اصلاح‌طلبان در مورد شورای نگهبان و نظارت استصوابی، گفت: مگر تقابلی بین شورای نگهبان و مجلس وجود دارد؟ شورای نگهبان نشان داده که با هیچ کسی شوخی ندارد؛ گاهی دیده شد که طرح‌های جناح یا دولت اصولگرا را نیز رد کرده و یا افرادی که منتسب به جریان اصولگرا بوده را نیز رد صلاحیت کرده اما چارچوب خودش را نگه داشته است.

این فعال اصول‌گرا درباره علت نقد اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان گفت: به من ثابت شده که شورای نگهبان با هر دو جناح برخورد داشته و این حرف‌ها فقط بهانه و فرار روبه جلو است.

نهادهای تأییدکننده صلاحیت‌ها، رغبت مردم برای حضور در انتخابات را بالا ببرند

همچنین ایسنا نوشت:

علی ابراهیمی درباره تفاوت رقابت‌های سیاسی در انتخابات دوم اسفند ۹۸ با انتخابات‌های گذشته ابراز عقیده کرد: این دوره هم عین ۱۰ دوره قبل همه نامزدها با وعده‌های اجرایی و عوام‌فریبی به صحنه آمده‌اند. این رویه قدیمی علت یکی از مشکلات بی‌اعتمادی مردم به مسئولین است. نامزدها در این فرآیند، قول‌های اجرایی می‌دهند که در اختیار و توان آنها نیست. من فکر نمی‌کنم با این روند، مجلسی با وزن سیاسی بالا داشته باشیم. من از نظر سیاسی و رقابتی تفاوت چندانی بین این انتخابات و انتخابات قبلی نمی‌بینم. تنها تفاوت این انتخابات با انتخابات قبلی بیشتر شدن هزینه‌های مالی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس فقدان احزاب و فعالیت حزبی را به عنوان اصلی‌ترین مانع شکل‌گیری رقابت انتخاباتی معرفی کرد و گفت: وقتی احزاب فعال نیستند، افراد روی کار می‌آیند. افرادی که سلیقه‌ای عمل می‌کنند. این نوع رفتار، در مردم توقع ایجاد می‌کند و وقتی که مطالبات مردم محقق نمی‌شود منجر به بی‌تفاوتی و ناامیدی خواهد شد.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این پرسش که چرا احزاب فعال نیستند؟، گفت: احزاب در ایران سابقه چندانی ندارند. قانون اساسی ما در حوزه انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای برای احزاب در نظر نگرفته است. مجلس دهم طی طرحی قانون انتخابات را بازنگری کرد. در آن طرح، احزاب به نسبت نقش تعیین‌کننده‌تری داشتند اما تصویب نهایی این طرح به مجلس دهم نرسید.

ابراهیمی با بیان اینکه «اساسی‌ترین چالش انتخابات ۹۸ ناامیدی مردم است» معتقد است: دشمنان و دوستان داخلی که آب به آسیاب دشمن ریختند به نوعی فضای ناامیدی را در جامعه گسترش داده‌اند. آنها فضایی ایجاد کرده‌اند که مردم به منتخبین خودشان اعتماد نداشته و انگیزه برای شرکت در انتخابات باقی نمانده باشد. در شرایط فعلی تعیین‌کنندگان مسیر تایید صلاحیت‌ها کاری کنند که رغبت مردم برای آمدن پای صندوق‌های رأی بیشتر شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه