ارسال به دیگران پرینت

چشم انداز وحدت آلمان در ۲۰۲۰

یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که روند شکاف‌های روز افزون اجتماعی در شرق و غرب آلمان در سال ۲۰۲۰ که این کشور سی امین سالگرد وحدت دوباره خود را جشن می‌گیرد، همچنان ادامه خواهد داشت.

چشم انداز وحدت آلمان در ۲۰۲۰

۵۵آنلاین :

نشریه "فوکوس آلمان" در گزارشی نوشت: کشور آلمان همچنان در سال 2020 که سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین را جشن می گیرد، کشوری از هم شکافته باقی می ماند.

دولت آلمان در سه دهه گذشته نه تنها نتوانسته است به وعده های "هلموت کهل"، صدراعظم وقت آلمان برای شکوفایی بیش از پیش شرق این کشور کمک کند، بلکه در ایجاد مناسبات زندگی برابر در شرق و غرب آلمان هم شکست خورده است.

یک دلیل مهم برای این مسئله، نحوه محقق کردن وحدت در کشور آلمان است.

نویسنده در ادامه به بسیاری از مسائل فاجعه باری که در روند اتحاد دوباره آلمان ایجاد شده است اشاره کرد که تا امروز بسیاری از آلمانی ها را به خود مشغول کرده است. آلمانی ها در شرق این کشور امروزه همچنان خود را شهروند درجه دو می دانند.

ضرر واقعی این روند همچنین به نسل هایی منتقل شد که برای آن ها تحولاتی مانند ریزش دیوار برلین در کتاب های تاریخ نوشته شده بود، با این حال آن ها و خانواده هایشان این حس را تجربه می کنند که شهروند درجه بودن چگونه است. این شرایط تنها در صورتی روند کاهشی پیدا می کند که دیگر این حس حقارت در بین شهروندان شرق آلمان وجود نداشته باشد.

این واقعیت که قراردادهای کاری امروز با دستمزد های پایین تر در شرق آلمان منعقد شده وشرایط بازنشستگی یکسانی وجود ندارد، بسیار مضر است. کسی که این طور استدلال می کند که به هر حال برخی خدمات در شرق آلمان ارزان تر است، وحدت این کشور را درک نکرده است.

حدود 80 تا 95 درصد مدیران بخش های اداری در قوه قضاییه، اقتصاد و اتحادیه ها در شرق آلمان از غرب می آیند. از هر 10 نفر قاضی درشرق کشور آلمان شاید حتی یکی هم در این منطقه متولد نشده است.

البته بدون اینکه شهروندان شرق آلمان این جسارت را پیدا کنند که ساختار های قدرت را زیر سوال ببرند، وحدتی در آلمان شکل نخواهد گرفت.

اگر آلمان بخواهد دوباره به انسجام و وحدت واقعی برسد به ویژه باید پاسخگوی این مسئله باشد که چگونه می توان بر این شکاف اجتماعی عمیق در این کشور غلبه کرد.

وقتی که ما می‌بینیم در سال 2017، 45 نفراز ثروتمندترین شهروندان آلمانی، ثروت نیمی از مردم این کشور یعنی 41 میلیون نفر را در اختیار دارند، این شرایط حاد بیشتر آشکار می شود و این شکاف ها همچنان ادامه دارد. بیش از 2.5 میلیون کودک در آلمان درفقر زندگی می کنند.

نویسنده در ادامه با اشاره به کمبودهایی که در قوانین آلمان از جمله در زمینه بازنشستگی در مبارزه با فقر وجود دارد نوشت:این شکاف های عمیق اجتماعی روز افزون درآلمان، اروپا و جهان می‌تواند جوامع و دموکراسی را نابود کرده و بالاخره به انفجاری منجر شود. چنین وضعیتی ساختار های دموکراتیک و حقوق اساسی را زیر سوال می برد.

این نشریه آلمانی در ادامه این گزارش نوشت: اگر این کشور متحد نشود و شهروندان در امنیت اجتماعی و عمومی چشم انداز یک زندگی تا حدودی قابل پیش‌بینی را پیدا نکنند و والدین امید بهبود زندگی فرزندانشان در آینده را نداشته باشند، باید انتظار دورانی مخرب و نابودگر را داشته باشیم.

تا زمانی که این موفقیت به دست نیاید، آن هایی که راه حل های ساده ای را برای این وضعیت ارائه می دهند ومی خواهند بار دیگر خودخواهی های ملی گرایانه را نمایان کنند (جنبش های افراطی) همچنان در آلمان محبوبیت روز افزونی پیدا می کنند.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه