ارسال به دیگران پرینت

تولید در گروه توسعه اقتصادی روستاها

ایران دارای ۹۷ هزار و ۵۳۸ روستاست و توانمندی‌های بی نظیر وکم نظیری در میان روستائیان و مناطق محروم کشور وجود دارد. بر این اساس توجه و توسعه این دستاوردها برکات زیادی در حوزه های مختلف را نصیب کشور می کند.

تولید در گروه توسعه اقتصادی روستاها

۵۵آنلاین :

کارشناسان امور اقتصادی، افزایش تولید و خودکفایی کشور، ماندگاری جمعیت در روستاها، کاهش حاشیه نشینی و پیامدهایی مانند مشاغل کاذب، فقر و آسیب‌های اجتماعی را از پیامدهای توسعه اقتصادی روستا ها و مناطق محروم می دانند می‌دانند.

در سال های اخیر بانک ها به ویژه بانک های خصوصی به منظور توسعه بیشتر فعالیت های اقتصادی و اشتغالزا به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، و همچنین جلوگیری از مهاجرت و خالی شدن روستاها، طرح اشتغال پایدار روستایی را با مشارکت معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور، وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی، بنیاد برکت و... را به اجرا گذاشته و در این خصوص اقدامات ارزنده ای انجام داده اندکه در این زمینه بانک پارسیان عملکرد قابل توجهی داشته است.

بر همین اساس، از جمله پروژه اعتباری بانک پارسیان در این رابطه طرح آب رسانی به شهرها و روستاها و مناطق محروم است که بانک پارسیان در این زمینه در 25 طرح در 14 استان کشور، مجموعاً به میزان 16،000 میلیارد ریال مشارکت کرده است که از این میزان 1،400 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

از سوی دیگر بانک پارسیان با مبلغ 3،600 میلیارد ریال در طرح تأمین مالی گازرسانی به مناطق مختلف به خصوص مناطق روستایی وارد شده است .

طرح اعطای تسهیلات به شرکت بازرگانی دولتی ایران جهت خرید تضمینی گندم نیز یکی از پروژه های اعتباری بانک پارسیان در این زمینه است.

این بانک در سال 98 مبلغ 2000 میلیارد ریال، در سال96 مبلغ 8،000 میلیارد ریال تسهیلات را به شرکت ارائه کرده است. همچنین در سال 95 از سوی بانک پارسیان مبلغ 5،000 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت بازرگانی دولتی تعلق گرفته که در حال حاضر این مبلغ تسویه شده است.

همچنین این بانک با هدف توسعه اشتغال روستایی و کاهش بیکاری قراردادی سه جانبه با بنیاد برکت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به امضاء رسانده است که براساس آن 241 فقره تسهیلات به مبلغ 1،374 میلیارد ریال به این بخش اختصاص داده شده است.

ارائه تسهیلات به شرکت های کوچک و متوسط

در جهان امروز کارشناسان اقتصادی معتقدند تکیه صرف به بنگاههای اقتصادی کلان برای نیل به جایگاهی والا کافی نیست و اقتصاد بسیاری از کشورهای توسعه‌ یافته بر پایه واحدهای کوچک و متوسط می‌چرخد.

این شرکت ها با ساختار متفاوت اشتغال، کم‌ تر در برابر شوک‌های اقتصادی آسیب‌ پذیرند و به دلیل انگیزه‌های کارآفرینی و نوآوری بیش‌تر، موجب رشد فعالیت‌های مولد اقتصادی و توسعه فناوری می‌شوند.

بنابراین بانک پارسیان با ارائه تسهیلات به شرکتهای کوچک و متوسط(SME ) ها و دانش بنیان تلاش می کند تا در چرخش اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشد.

از این رو این بانک برای نیل به این هدف در 1062 فقره پروژه اعتباری مربوط به این شرکت ها به مبلغ 5،681 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

همچنین به منظور ارائه ضمانت نامه به 1908 فقره شرکتهای کوچک و متوسط مجموعاً به مبلغ 1،655 میلیارد ریال مشارکت و 16 فقره تسهیلات مجموعاً به مبلغ 973 میلیارد ریال به شرکتهای دانش بنیان اختصاص داده است.

حوزه شرکت های کوچک و متوسط (SME) ها

مشارکت در اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی از طریق انعقاد تفاهم نامه فیمابین صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان و بنیاد برکت با موضوع اعطای 3000 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به حداکثر 30 هزار طرح اجتماع محور معرفی شده از سوی بنیاد برکت به منظور توسعه کسب و کار پایدار و توانمدسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم مبتنی بر مزیت های نسبی مناطق در استان های کشور

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه