ارسال به دیگران پرینت

جهانگیری: سیاست‌های آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران شکست خورد

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اگرچه وضع بودجه دولت خوب نیست، اما اقتصاد کشور سر پا ایستاده که بیانگر ظرفیت‌های بالا و توانمندی اقتصاد ملی است.

جهانگیری: سیاست‌های آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران شکست خورد

۵۵آنلاین :

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیئت امنای فرهنگستان‌های کشور که پیش از ظهر امروز (سه شنبه) برگزار شد با اشاره به وجود اساتید ممتاز و برتر در فرهنگستان‌های کشور گفت: فرهنگستان‌های کشور با برخورداری از ظرفیت‌های علمی فراوان و بهره مندی از اساتید و نخبگان کشور، می‌توانند در شناسایی و رفع چالش‌های اصلی کشور مشارکت جدی داشته باشند و به دولت کمک کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور رؤسای ۱۳ دانشگاه بزرگ و برتر کشور در خصوص چالش‌های اصلی پیش رو خاطر نشان کرد: پس از برگزاری این جلسات، کارگروه‌هایی با عضویت نمایندگان و اساتید این دانشگاه‌ها تشکیل شد و این کارگروه‌ها نشست‌هایی را در خصوص موضوعات و مسائل مختلف برگزار کردند و راهکارهایی را نیز برای برون رفت از مشکلات پیش روی کشور به دولت پیشنهاد داده اند.

وی افزود: ظرفیت گسترده علمی موجود در فرهنگستان‌های کشور ایجاب می‌کند که اساتید و نخبگان فعال در این فرهنگستان‌ها نیز در تدوین راهکارهای برون رفت از مشکلات پیش روی کشور مشارکت جدی تر داشته و پیشنهادات خود را به دولت ارائه دهند.

جهانگیری در ادامه این جلسه با اشاره به شرایط سخت بودجه دولت و اینکه وضعیت بودجه دولت از دوران دفاع مقدس نیز سخت‌تر است، گفت: ممکن است برخی نهادها و مراکز نظیر فرهنگستان‌های کشور احساس کنند که دولت در تخصیص بودجه، توجه کافی را به آنها ندارد، اما با توجه به کاهش درآمدها و محدودیت‌های فراوان بودجه دولت، تقریباً تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها با کمبود بودجه مواجه هستند که امیدوارم دولت بتواند با بکارگیری روش‌های مناسب، وضعیت بودجه را بهبود بخشیده و سهم بودجه فرهنگستان‌های کشور را افزایش دهد.

معاون اول رئیس جمهور در عین حال ضمن تاکید بر این نکته که موضوع بودجه عمومی دولت و موضوع اقتصاد دو موضوع مهم هستند، تصریح کرد: به رغم آنکه بودجه دولت به دلیل کاهش درآمدهای نفتی وضعیت خوبی ندارد، اما بحمدلله با صبوری و بزرگی مردم و تلاش مدیران کشور و همت بخش خصوصی، اقتصاد کشور با وجود کارشکنی‌ها و دشمنی‌های آمریکا سرپا ایستاده است و سیاست‌های آمریکایی‌ها برای فروپاشی اقتصاد ایران با شکست مواجه شده که بیانگر ظرفیت‌های بالا و توانمندی اقتصاد کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در فرهنگستان‌های کشور شرایط گفتگو میان نخبگان و اساتید رشته‌های مختلف دانشگاهی از استان‌های مختلف کشور وجود دارد، گفت: امکان گفتگوهای بین رشته‌ای در فرهنگستان‌های کشور فرصتی است که زمینه را برای مشارکت فرهنگستان‌ها در حل ابرچالش های کشور فراهم می‌کند.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، معاون حقوقی رئیس جمهور، مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند، گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی سال ۹۷ فرهنگستان‌های کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

در این نشست همچنین بودجه تفصیلی سال ۹۸ فرهنگستان‌ها که به تأیید سازمان برنامه و بودجه رسیده بود تصویب شد و ساختار سازمانی فرهنگستان هنر با ۱۳۰ پست سازمانی نیز به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین با واگذاری ساختمان نیمه تمام مرکز همایش‌های فرهنگستان‌ها به موزه علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مدت ۲۰ سال موافقت شد.

همچنین اصلاح ماده ۲۵ آئین نامه مالی و معاملاتی فرهنگستان‌ها در خصوص انتصاب مدیر مالی از بین کارکنان رسمی دولت با حکم رئیس فرهنگستان به تصویب رسید و تعدادی از پیشنهادات اداری مالی و حوزه پشتیبانی فرهنگستان‌ها نیز تصویب شد.

در ادامه این نشست رؤسای فرهنگستان‌های علوم، زبان و ادب فارسی، علوم پزشکی و هنر نیز هر کدام گزارشی از عملکرد فرهنگستان خود ارائه کردند و به تشریح برنامه‌های ۵ ساله فرهنگستان ذی ربط، منطبق با برنامه ۵ ساله توسعه کشور پرداختند.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه