ارسال به دیگران پرینت

آبان میدان جنگ بود

دادستان کل کشور گفت: بیشترین آسیب ها در جریانات اواخر آبان به نیروی انتظامی وارد شده است، بعد اینها حساب نیست و چهار نفر اغتشاشگر که اسلحه به دست گرفته و تخریب می کنند و به مراکز انتظامی و نظامی حمله می‌کنند اگر در حادثه کشته شدند که آن هم کشته سازی بوده است آن را به پای نظام تمام می‌کنند.

آبان میدان جنگ بود

۵۵آنلاین :

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرج که امروز یکشنبه یکم دی ماه در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه امنیت در جامعه مانند اکسیژن برای بدن است افزود: انسان بدون آب و غذا می‌تواندتا مدتی زندگی را ادامه دهد، اما اکسیژن برای انسان اهمیتش به گونه ای است که اگر چند دقیقه به بدن نرسد حیات از بین می رود، نقش اکسیژن برای ادامه حیات انسان اساسی است اگر اکسیژن به اندازه لازم به بدن برسد چشم می‌بیند، گوش می‌شنود، زبان می‌گوید، قلب می‌تپد و مغز اندیشه می‌کند اما وقتی اکسیژن نباشد همه اینها از کار می افتد.

وی ادامه داد: امنیت برای یک شهر و یک جامعه این چنین است اگر امنیت باشد در سایه امنیت انسان می تواند آسایش و راحتی داشته باشد، رشد و پیشرفت انسان در همه حوزه ها منوط و مشروط به داشتن امنیت است، اگر امنیت باشد اقتصاد رشد و دانشگاه‌ها و مراکز علمی فعالیت می‌کنند، هنرمند، صنعتگر، کارگر، مدیر و دانشجو همه در سایه امنیت می‌توانند کار، تلاش، پیشرفت و ترقی کنند، امنیت که نباشد هیچ نخواهد بود نه استادی می تواند درس دهد، نه شاگردی می تواند درس بخواند، نه کارگر می‌تواند کار کند، نه خیاط و عطار و سایر صنوف می توانند کار کنند، پس باور کنیم که امنیت در جامعه حکم اکسیژن را دارد.

وی ادامه داد: جالب اینجاست که امن و ایمان هر دو یک ریشه دارند، دو عنصری که در زندگی انسان سعادت و خوشبختی در گرو آن است، پس اگر امنیت باشد و ایمان نباشد اگرچه زندگی انسان از لحاظ مادی تأمین می شود اما انسان فقط برای این دنیا خلق نشده است، انسان باید در جایگاهی قرار گیرد که امنیت بعد از مرگ وی هم تامین شود بنابراین از ایمان گفته شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به دشمنی ۴۰ ساله با نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن در این مدت تمام تلاش خود را کرده تا ایمان و امنیت را بگیرد، چون ملتی که ایمان ندارد دست بسته در برابر خواسته‌های دشمن تسلیم می‌شود و ملتی که امنیت ندارد هیچ نخواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است با ایجاد ناامنی بین امت اسلامی مانع هر گونه پیشرفتی شود، حوادث منطقه را که می‌بینیم نه فقط حوادث کشور ما نه فقط حوادث آبان ماه کرج و اطراف کرج که یکی از نقاطی بود که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود، هشت استانی که در آبان ماه گرفتار اغتشاشات محدود بود را نمی‌گوییم؛ منطقه را ببینید در شرق کشور ما دشمن چه ناامنی هایی به وجود آورده است، جنوب کشور را ببینید در یمن و بحرین در قسمت‌های دیگر غرب کشور در عراق، سوریه و لبنان در شمال آفریقا، اینها همه حساب شده است، چطور دشمن روی این منطقه انقدر سرمایه گذاری می کند؟ چرا در نقاط دیگر عالم انقدر جنگ و خونریزی و جنایت نیست آیا اینها علتی ندارد که ما را به اندیشه وا دارد؟

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: چه چیز است که همه دنیا تمام توان خود را به کار برد در هشت سال دفاع مقدس از شرق و غرب و اروپا تا شیوخ منطقه، برای اینکه نظام جمهوری اسلامی را در آن هشت سال به زمین بزنند؟ ولی نتوانستند.

وی ادامه داد: جنگ به پایان رسید اما توطئه دشمن تمام نشد، امروز هم از همان مقاطعی است که دشمن با تمام توان برای ضربه زدن به نظام و از پای در آوردن ملت مقاوم ایران تلاش می کند، راه علاج این چیست؟ آیا در تسلیم شدن است؟ آیا در نشستن و مذاکره منتهی به ذلت و خواری است؟ آیا دست بسته در برابر او تعظیم کردن است؟ از این ملت، از این زن و مردی که در طول 40 سال رشادت ها و مقاومت ها و از خود گذشتگی ها نشان داده بعید به نظر می رسد، دشمن کور خوانده اگر فکر می کند می تواند ملت ایران را با این فشارها از پای در آورد، اما ایجاد زحمت می کند که برای رفع آن باید تدبیر کرد تدبیر یعنی برنامه ریزی حساب شده منطقی براساس اصول عقلانی، مذهبی و رعایت خطوط قرمز.

این مسئول ادامه داد: از دیدگاه امام علی(ع) حسن تدبیر و برنامه ریزی خوب، دوری از هر گونه خرابکاری و اسراف است بنابراین ما اگر بخواهیم در این حوادث بر دشمن و خواسته‌های دشمن و آرمان‌های دشمن پیروز شویم اولین راه داشتن برنامه مدون و تدبیر حکیمانه‌ است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: با شعار دادن و حرف زدن هیچ کاری پیش نمی رود آن چیزی که انسان را به کمال می رساند داشتن برنامه خوب و عمل کردن به آن است که یکی از مصادیق آن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: با این وصف باید کمتر شاهد مشکلات اقتصادی باشیم اما چرا همچنان دست به گریبان با مشکلات اقتصادی هستیم؟یک جایی از کار میلنگد، ملت ایران در عرصه‌های مختلف نشان داده هر جا پای کار ایستاده موفق شده است، دولت هم هر جا پشتیبانی مردم را داشته موفق شده است در حوادث سیل همین که مردم به میدان می آیند مشکلات دگرگون می شود؛ مساله اقتصاد هم همین است در حوزه اقتصاد مشکلاتی داریم که راه رفع آن با اقتصاد مقاومتی و کشاندن مردم در صحنه است.

وی ادامه داد: اقتصاد باید به دست مردم سپرده شود دولت نباید خود را درگیر تصدی گری کند مردم باید خودشان متصدی شوند و دولت باید نظارت و زمینه را فراهم کند؛ موتور اصلی محرکه در مسیر اقتصاد را باید مردم داشته باشند که متاسفانه در این مقداری ضعیف است، مثلاً در واگذاری صنایع به بخش خصوصی در پشت پرده چه مسائلی و چه منفعت طلبی ها و چه خسارت هایی که بار آمد، هر جا از مسیر حق و دین پا فراتر گذاشته‌ایم ضرر کرده‌ایم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات دادستان پیشبن کرج، خطاب به دادستان جدید مرکز البرز گفت: دادستان یک جایگاه بی بدیل، اثر گذار و مهم است، البته رئیس کل دادگستری از دادستان بالاتر است اما دادستان وظایف و اختیاراتی دارد که رئیس کل دادگستری هم ندارد، یکی از مهمترین مسئولیت های دادستان این است که مدعی العموم است، مدعی و متصدی امور جامعه دادستان است بحث حقوق عامه در آن مطرح است در حقوق عامه دادستان باید لحظه به لحظه و نقطه به نقطه اشراف داشته باشد که اگر حقوق مردم ضایع شود آن را دنبال کند.

وی تأکید کرد: حقوق عامه باید توسط دادستان ها جدی گرفته شود، این مطالبه جدی بندی است مساله حقوق عامه مربوط به اموری است که متعلق به عامه است ولی مدافع ندارد ولی قانونی در این خصوص نداریم که انتظار ما این است مجلس شورای اسلامی به کمک ما بیاید و قانون جامعی را برای حقوق عامه مشخص کند، البته تنها ابزار آماده شده برای دادستان ها دستورالعمل حقوق عامه است ولی فاقد قانون لازم است.

دادستان کل کشور بر لزوم توجه جدی به امنیت جامعه توسط دادستان ها هم تأکید کرد و گفت: در این شرایط خاص و شرایطی که دشمن فوق العاده سرمایه گذاری می کند، در شرایطی که دشمن توسط عوامل نفوذی خود در حال پول خرج کردن است که منبع آن هم مشخص است از یک سری شیوخ در یمن و عراق و ایران خرج می‌شود، باید به این موضوع توجه کرد.

مننظری افزود: تاکید من این است بعضی از مسائل توسط دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تا جایی که می شود برای مردم تببین شود، پول‌هایی که دشمن دارد خرج می کند، اسلحه هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌کند اینها را برای مردم تبیین کند.

وی ادامه داد: در حوادث آبان ماه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به مردم بگویند که چقدر از عناصر اغتشاشگر اسحله کشف شده است، میدان میدان جنگ بوده، با سلاح سرد و گرم، با اسحله‌های شکاری و غیر شکاری، انواع و اقسام سلاح‌ها را به کار برده‌اند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: بیشترین آسیب ها در جریانات اواخر آبان به نیروی انتظامی وارد شده است، عدد و رقم نمی‌گویم اما چه تعداد از نیروی انتظامی زخمی، شهید و معلول بر جا ماند بعد اینها حساب نیست چهار نفر اغتشاشگر که اسلحه به دست گرفته و تخریب می کنند و به مراکز انتظامی و نظامی حمله می‌کنند اگر در حادثه کشته شدند که آن هم کشته سازی بوده است آن را به پای نظام تمام می‌کنند.

وی افزود: کشته سازی یعنی اینکه عده ای از همان عناصری که اسحله دشمن در دست دارند در جمعیت چند نفر را می کشند و اینها را به پای نظام تمام می کنند بعد هم در فضای مجازی که در اختیارشان است انواع تهمت‌ها را می زنند و تبلیغات می کنند؛ مسئولین امنیتی وظیفه دارند مردم را آگاه کنند، اگر توده مردم را آگاه کنند خود این مردم هستند که جلو اغتشاشات را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: همه روز این احتمال وجود دارد که این سربازان جیره خوار اجنبی پرست در گوشه و کنار مملکت آشوب به پا کنند مردم باید متوجه باشند که البته متوجه هستند و بصیرت دارند.

منتظری خاطرنشان کرد: دادستان‌ها وظیفه دارند در کنار بخش‌های امنیتی تمام توان خود را به کار گیرند که امنیت مردم خدشه دار نشود ما هم می دانیم که با امنیت است که کشور رشد و پیشرفت می کند.

وی در پایان به موضوع مبارزه با فساد هم اشاره و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد امری فراقوه ای است از دستگاه قضایی فقط نباید انتظار داشت از مدیران و دستگاه های اجرایی انتظار این همکاری را داریم.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه