ارسال به دیگران پرینت

وزیر صنعت: هیچ واحدی به خاطر تحریم تعطیل نشده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: خوشبختانه در هیچ استانی هیچ واحدی به خاطر تحریم تعطیل نشده است ما از مدیران می‌خواهیم در این شرایط تولید و اشتغال را حفظ کنند.

وزیر صنعت: هیچ واحدی به خاطر تحریم تعطیل نشده است

۵۵آنلاین :

رضا رحمانی در نشست وزیر صمت با روسای سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز با اعمال تحریم‌ها شاهد یک جنگ نابرابر اقتصادی هستیم خطاب به مدیران گفت: شما رزمندگان جنگ اقتصادی هستید و خدا را شاکر هستم در شرایط سخت کشور خدمت می‌کنیم. ارزش کار در این است که در این شرایط مسئولیت پذیرفته‌ایم قطعا در ادامه پیروز خواهیم شد.

وی در خصوص آمار هشت ماهه بخش صنعت و معدن و تجارت گفت:‌ طی هشت ماهه سال جاری پروانه بهره‌برداری ۵.۹ درصد، جواز تاسیس ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است.

رحمانی ادامه داد: به جز برخی از محصولات خانواده خودرو در بیشتر بخش‌ها مانند روغن‌ نباتی، داروسازی، لاستیک، کاغذ، کارتن، سموم دفع آفات نباتات افزایش داشته‌ایم.

وزیر صمت ادامه داد: در بخش تولید فولاد خام ۶.۵ درصد، محصولات فولادی ۶.۶ درصد، کاتد مس ۱۷ درصد، سیمان ۷.۲ درصد، کاشی و سرامیک ۵.۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

رحمانی محورهای برنامه‌ریزی در وزارت صمت را شامل : ساخت داخل، توسعه صادرات، توسعه معادن و فناوری، فضای کسب و کار، شیوه نوین بازار و تامین مالی عنوان کرد و گفت: ذیل این محورها ۳۶ برنامه اعلام شده که برای سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حفظ جریان تولید مهم‌ترین وظیفه مدیران است گفت: خوشبختانه در هیچ استانی هیچ واحدی به خاطر تحریم تعطیل نشده است ما از مدیران می‌خواهیم در این شرایط تولید و اشتغال را حفظ کنند.

رحمانی تصریح کرد: ۵۸ درصد تصمیمات وزارت صمت در هشت ماهه اجرا و مابقی نیز در حال پیگیری هستند.

وزیر صمت نهضت ساخت داخل را یک وظیفه شرعی و قانونی دانست و گفت: نهضت ساخت داخل به نفع کشور و حفظ اشتغال است.

وی از راه‌اندازی سامانه توان ایران تا آخر آرماه خبر داد و فگت: در این سامانه توانمندی‌ها و نیازها درج خواهد شد.

رحمانی درخواست کرد نمایشگاه‌های دائمی برای شرکت‌های بزرگ که قطعات پرتیراژ تولید می‌کنند ایجاد شود.

وی از مدیران خواست با فساد مبارزه کرده و آن را در اولویت قرار دهند و ادامه داد: نباید در هیچ شرکت فامیل‌بازی باشد.

در ادامه این نشست خداداد قریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به کاهش ذخایر استراتژیک مواد اولیه صنایع معدنی در سال گذشته گفت: در آن زمان کاهش ذخائر مواد اولیه تولید را تهدید می‌کرد اما امروز خوشبختانه نه تنها مشکل مواد اولیه حل شده بلکه تولیدات محصولات معدنی ما نیز افزایش یافته است.

وی از رشد تولید فولاد، مس و صادرات آنان خبر داد و گفت: نه تنها میزان تولیدات حفظ شده بلکه صادرات نیز افزایش داشته است. امیدوارم این امر ادامه داشته باشد.

قریب‌پور با بیان اینکه ایمیدرو صاحب بزرگ‌ترین پهنه اکتشافی کشور است، افزود: ۶۵ درصد از پهنه اکتشافی متعلق به ایمیدرو است و ۴۰۰ کیلومتر جدید نیز به آن اضافه شده است.

وی ادامه د اد: اکتشافات باعث افزایش ذخائر و ایجاد فضای کسب و کار می‌شود تا به امروز هزار معدن شناسایی و ۷۷ معدن کوچک نیز فعال شده است.

قریب‌پور در خصوص واگذاری‌ها گفت:‌ خوشبختانه تا به الان ۲۰ واگذاری‌ها افزایش یافته که در این بین می‌توان به خور و بیابانک، الکتروگرافیت و ... اشاره کرد.

وی با یبان اینکه سود انباشته شده در بروس کشور ۳۳ هزار میلیارد است گفت: با توجه به اینکه ۲۰ درصد از سهم‌ها متعلق به حوزه صنایع و معادن است اما نیمی از سود انباشته شده متعلق به این حوزه بوده است.

قریب‌پور اظهار کرد: ما در بخش آموزش صد در صد و در بخش پژوهش ۳۰ درصد رشد داشته‌ایم.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه