ارسال به دیگران پرینت

انتقاد سازمان ملل از وضعیت بد آزادی مذهبی در پاکستان

یک کمیسیون سازمان ملل از وضعیت آزادی مذهبی در پاکستان انتقاد و تاکید کرد: این مسئله در دولت عمران خان دستخوش وخامت مداوم شده است.

انتقاد سازمان ملل از وضعیت بد آزادی مذهبی در پاکستان

۵۵آنلاین :

یک کمیسیون سازمان ملل از وضعیت آزادی مذهبی در پاکستان انتقاد و تاکید کرد: این مسئله در دولت عمران خان دستخوش وخامت مداوم شده است.

کمیسیون موسوم به کمیسیون وضعیت زنان وابسته به سازمان ملل گزارشی را تحت عنوان "آزادی مذهبی پاکستان تحت حمله" منتشر کرده است. این کمیسیون که زیرمجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل قرار دارد عنوان کرده که قوانین تبعیض آمیز دولت پاکستان سبب شده که افراد برخوردار از ذهنیت‌های افراطی دست به حمله به اقلیت‌های مذهبی بزنند. این کمیسیون در این گزارش ضمن تاکید بر سیاسی کردن و استفاده نظامی از قوانین برخورد با کفر گویی و همچنین قوانین مبارزه با فرقه احمدیه در پاکستان، عنوان کرد که این قوانین گروه‌های افراط گر در پاکستان را تشویق به حمله به اقلیت‌های مذهبی بر اساس انگیزه‌های سیاسی می‌کند.

در این گزارش آمده است، در سه دهه گذشته پاکستان شاهد سواستفاده مداوم از قوانین مبارزه با کفرگویی همراه با ظهور افراطی‌گری بوده و این مسئله یک تاثیر مخرب هنجاری بر هماهنگی اجتماعی پاکستان داشته است.

در ادامه این گزارش تصریح شد: ماهیت حساسیت برانگیز پرونده‌های مربوط به کفرگویی منجر به تشدید عصبیت مذهبی شده و فضای مناسبی برای خشونت‌های گروهی و برخوردهای شخصی مردم با مسائل اغلب همراه با تبعاتی مرگبار به وجود آورده است.

در این گزارش تصریح شده که زنانی که در پاکستان به گروه‌های اقلیت مذهبی تعلق دارند بالاجبار و برای ازدواج با مردان مسلمان مجبور به تغییر دین خود می‌شوند.

این کمیسیون تصریح کرد: هر ساله صدها تن از این زنان ربوده و مجبور به تغییر دین و ازدواج شده‌اند. این قربانی‌ها در ادامه امیدشان را برای بازگشت به خانواده‌هایشان با توجه به تهدیدها و ارعاب‌های جدی ربایندگان آنها از دست می‌دهند. همراه با این وضعیت غیبت پلیس برای برخورد با این اتفاقات، ضعف در فرآیندهای قضایی و در عین حال تبعیض‌های پلیس و قوه قضائیه پاکستان در قبال قربانی‌های متعلق به اقلیت‌های مذهبی وجود دارد.

این کمیسیون خاطرنشان کرد که قربانیان این تغییر دین‌های اجباری عمدتا دختران هندو و مسیحی متعلق به جوامع اقلیت در استان‌های پنجاب و سند در پاکستان هستند.

در این گزارش همچنین آمده است که مدافعان حقوق بشر نیز در پاکستان در معرض اذیت و آزار حملات هدفمند و ناپدید سازی اجباری قرار می‌گیرند و دولت نیز در قبال آنها حمایتی به عمل نمی‌آورد. کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل از دولت پاکستان خواسته تا با مسببان حمله به اقلیت‌های مذهبی برخورد کرده و خشونت‌های فرقه‌ای را کاهش دهد.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه