ارسال به دیگران پرینت

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دفتر روحانی به ریاست لاریجانی برگزار شد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه شنبه به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصویب کرد که ۵ درصد سهمیه مازاد برظرفیت کنکوربه مناطقی که به طورمستقیم درگیر سیل شدند، اختصاص یابد. اختصاص این درصد، سهمیه افرادی را که به طورعمومی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند، تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دفتر روحانی به ریاست لاریجانی برگزار شد.

۵۵آنلاین :

تصویب کلیات سند رونق تولید در شرایط تحریم

درجلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیات سند رونق تولید در شرایط تحریم در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست علی لاریجانی تصویب شد.

در این جلسه با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «رونق تولید»، کلیات سند رونق تولید در شرایط تحریم و با رویکرد اقتصاد مقاومتی به تصویب اعضای جلسه رسید و مقرر شد با تصویب ۱۰ سیاست کلی این سند، تکالیفی برای دستگاه‌های عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت «دانش مبنا» و «فرهنگ بنیان» تعیین شود.

دستگاه‌های مربوطه پس از تهیه برنامه اقدام، این برنامه را در دو ستاد «راهبری نقشه جامع علمی کشور» و «راهبری مهندسی فرهنگی» به تصویب می‌رسانند و ظرف شش ماه گزارش عملکرد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.

تصویب اساسنامه جایزه بین المللی ایثار

در ادامه این جلسه اساسنامه جایزه جهانی ایثار به تصویب اعضا رسید. این جایزه برای فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی در سطح جهانی اعطا می‌شود.

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، حجت‌الاسلام والمسلمین قمی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد هماهنگی و راهبردی نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور انتخاب شدند.

همچنین با عضویت نماینده وزارت علوم در شورای اجتماعی کشور موافقت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان نیز به عنوان نماینده شورای عالی در هیأت نظارت مرکزی بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان تعیین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نیز به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت نظارت بر مطبوعات تعیین شد.

مخبر دزفولی و رحیم‌پور هم به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای سیاستگذاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی انتخاب شدند.

در ادامه این جلسه نیز هیأت امنای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیارات خود را به طور دائمی واگذار کرد و سعید رضا عاملی، محمدعلی کی‌نژاد، محمدرضا مخبر دزفولی، منصور کبگانیان و محسن قمی به عنوان اعضای کمیسیون دائمی هیأت امنای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند.

همچنین در این جلسه محمد دبیری مقدم به پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان عضو هیأت امنای فرهنگستان‌ها تعیین شد.

در این جلسه حجج الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، احمدواعظی، سیدحسن ربانی، عبدالحسین خسروپناه، سید یوسف طباطبایی نژاد، سید مصباح عاملی، محمودرضا جمشیدی، عبدالکریم بهجت‌پور، سیدمحمود مدنی و سیدحسن میرمعزی، به عنوان نمایندگان شورای عالی حوزه در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

حمید محمدی و رحیمی صادق و خانم علاسوند، هم به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تخصصی حوزوی انتخاب شدند و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا نیز مجدداً به عنوان رئیس شورای تخصصی حوزوی تعیین شد.

اخبار,اخبار سیاسی,جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

اخبار,اخبار سیاسی,جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع : بیتونه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه