ارسال به دیگران پرینت

سوال‌هایی ساده از «واعظی»، «تاج» و «بازیگران محترم»

اگر درآمد ندارید اعلام کنید و مالیات ندهید اما اگر قرار داد میلیاردی می‌گیرید حتما باید مالیات آن را پرداخت کنید. نمی‌شود در همه مسائل کشور را با ممالک پیشرفته دنیا مقایسه کنید اما تا نوبت به خودتان می‌رسد از مالیات دادن که امری متداول در بسیاری از کشورهای جهان است، فرار کنید!

سوال‌هایی ساده از «واعظی»، «تاج» و «بازیگران محترم»

۵۵آنلاین :

در هفته‌ای که رفت حرف‌هایی زده شد که برخی ذهن‌ها را درگیر سوال‌هایی کرد که در این نوشتار می‌خواهیم به آن بپردازم.

اولین سوال از جناب واعظی ، رییس دفتر پر نفوذ رییس جمهور است. ایشان گفته‌اند:« خودمان به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نداریم. در شرایط کنونی بر کسی پوشیده نیست که طبقه متوسط جامعه به دلیل مسائل اقتصادی زیر فشار هستند و برای مقابله با افزایش غیرمتعارف کالاها، باید نظارت‌ها بیشتر شود.به این اعتقادداریم به‌جای اینکه به «مردم ماهی بدهیم ماهیگیری یاد بدهیم».

یاللعحب! اعتقاد ندارید و بعد انجام می‌دهید؟ چرا دچار این دوگانگی شده‌اید؟ چرا به جای ماهیگیری، ماهی به مردم می‌دهید؟ واقعا اگر اعتقاد ندارید پای اعتقاد خود بایستید و یارانه ندهید و اقتصاد کشور را مدیریت کنید.

واعظی

مهم‌ترین مشکل کشور در این روزها دقیقا همین است که آنهایی که باید تصمیم بگیرند بر اساس اعتقاد خود این کار را نمی‌کنند. واقعا اگر فکر می‌کنید یارانه دادن برای اقتصاد کشور مضر است پس این کار را نکنید. اگر خوب است به آن ادامه دهید.

متاسفانه در دولت دوازدهم، تمام کارهایی که در زمان احمدی نژاد مورد نقد قرار گرفته بود در حال تکرار است. از تصمیم‌های یک شبه بگیرید تا کارهای پوپولیستی. ما به دولت روحانی رای دادیم تا شاهد این رفتارها نباشیم. شاهد این دو گانگی نباشیم.

اگر دولت مجبور است مالیات بدهد دلیل این اجبار را بگوید. شهید رجایی در زمان جنگ به مردم گفت پول نداریم و مجبور هستیم بنزین را گران کنیم. الان هم دولت به صورت واضح دلیل کارهای خود را به مردم بگوید.

دومین سوال این یادداشت را آقای تاج ریس فدراسیون فوتبال باید پاسخ دهند. آقای رییس فدارسیون می‌گوید:« بندی در قرار داد ویلموتس آمده که درمورد تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران اجرا می‌شود، توضیح داده‌ایم. در ادامه راه بر تحریم‌های ما اضافه شد و قرارداد به فورس ماژور رسید.»

مهدی تاج

چرا واقعا وقتی پول نداریم، مربی خارجی می‌آوریم؟ آبروی کشور برای شما مهم نیست؟ مهم نیست که هر روز پرونده‌ای در فیفا علیه ایران باز می‌شود؟ رفتار فدارسیون و باشگاه‌های داخلی مانند افرادی است که بازار می‌روند ولی پول ندارند و چک می‌کشند. وقتی زمان چک فرا می‌رسد حساب آنها خالی است و خرما بر نخیل!

شرایط اقتصادی کشور را می‌دانید چرا به همین راحتی ارز را از ایران خارج می‌کنید بدون اینکه هیچ دستاوردی برای کشور داشته باشید. آدمی که پول ندارد در انجام خرید حساس است و به هزار مغازه سر می‌زند تا جنس مورد نیاز و مطلوب خود را به بهترین کیفیت و قیمت تهیه کند.

وقتی حساب‌کشی در کشور وجود نداشته باشد بر باد رفتن میلیون‌ها دلار یا یورو برای هیچ کس مهم نیست.

واکنش‌ها به خبر معاف بودن کسانی که فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از مالیات باعث شد تا پیام دهکردی بازیگر اصلی سریال گاندو بگوید: «معافیت مالیاتی بازیگران لغو شود قیام می‌کنم!»

پیام دهکردی

قیام می‌کنید؟ چرا چون قرار است مالیات بر درآمد خود را بدهید؟ مگر دیگران مالیات نمی‌دهند که شما می‌خواهید از زیر بار آن شانه خالی کنید؟ هر کسی در این کشور اگر درآمدی دارد باید مالیات آن را بدهد. حالا می‌خواهد پزشک باشد، بازیگر یا روزنامه‌نگار.

اگر درآمد ندارید اعلام کنید و مالیات ندهید اما اگر قرار داد میلیاردی می‌گیرید حتما باید مالیات آن را پرداخت کنید. نمی‌شود در همه مسائل کشور را با ممالک پیشرفته دنیا مقایسه کنید اما تا نوبت به خودتان می‌رسد از مالیات دادن که امری متداول در بسیاری از کشورهای جهان است، فرار کنید!

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه