ارسال به دیگران پرینت

اعلام موضع یک مقام بانک مرکزی در قبال افزایش نرخ ارز

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با اشاره به ثبات نسبی پایدار در بازار ارز کشور گفت: تکانه‌های غیرمتعارف مقطعی بازار غیررسمی ارز، پایدار نیست.

اعلام موضع یک مقام بانک مرکزی در قبال افزایش نرخ ارز

۵۵آنلاین :

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: بازار ارز کشور با توجه به تأمین بموقع نیازهای ارزی کالاهای اساسی و دارو و مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و مصرفی نهایی از یک سو و بهبود شاخص‌های عملکرد بازگشت ارز حاصل از صادرات از سوی دیگر از ثبات نسبی پایدار ناشی از تعادل عرضه و تقاضای ارز برخوردار است.

صمد کریمی، افزود: فقط طی دو هفته اخیر حدود یک میلیارد دلار در سامانه نیما به فروش رسیده و معادل ۸۰۰ میلیون دلار حواله ارزی توسط واردکنندگان جهت واردات کالا خریداری شده است.

وی تاکید کرد: صرافی‌های مجاز کشور در کنار بانک‌های عامل، نقش پررنگی در ایجاد تعادل در بازار ارز کشور با انجام و تسهیل نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی، خرید بموقع ارز صادرکنندگان و متعاقباً تامین نیازهای ارزی واردکنندگان و همچنین پوشش تقاضای ارز بصورت اسکناس، بویژه تقاضای ارزخدماتی شامل ارز مسافرتی داشته اند.

کریمی با اشاره به نقش صرافی‌های مجاز و بانک‌های عامل در تعادل بازار ارز گفت: این موارد حاکی از آنست که مدیریت و تنظیم بازار ارز کشور باوجود تحریم‌های بین المللی عمدتاً به پشتوانه منابع ارزی صادرکنندگان غیرنفتی با هدف ایجاد ثبات در بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد توسط این بانک در حال انجام است و تکانه‌های غیرمتعارف مقطعی بازار غیررسمی ارز، از پایداری لازم با عنایت به عوامل بنیادین موثر بر نرخ ارز، عمق بالای بازار ارز رسمی و افزایش فروش ارز توسط صادرکنندگان در ماه‌های پایانی سال، برخوردار نخواهد بود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه